Sökning: "Corporate blog"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Corporate blog.

  1. 1. Företagsbloggen - ett digitalt skyltfönster

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Linda Andersson; Emma Einarsson; [2019]
    Nyckelord :Företagsbloggar; Content marketing; Inbound marketing; Sociala medier;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att undersöka huruvida företagsbloggar kan fungera som en kommunikations- och marknadsföringskanal och undersöka effekterna av en företagsblogg, de positiva, men även om det finns några negativa. Denna undersökning kan vara till användning för företag som planerar att starta en företagsblogg genom att ge riktlinjer baserat på trovärdiga källor på hur en företagsblogg kan fungera som ett företags skyltfönster ut mot kunderna. LÄS MER

  2. 2. Företagsbloggen som det upprätthållande kommunikationsverktyget : En kvalitativ studie om företagsbloggar som kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emir Zahirovic; Ines Imamovic; [2017]
    Nyckelord :Corporate blog; Communication tool; Two-way communication; Relationship marketing; Brand building; Search engine optimization; Differentiation; Public relations; Service industry; Business-to-business; Företagsblogg; Kommunikationsverktyg; Tvåvägskommunikation; Relationsmarknadsföring; Varumärkesbyggande; Sökmotoroptimering; Differentiering; Public relations; Tjänstebranschen; Business-to-business;

    Sammanfattning : Trovärdigheten för traditionella medier har minskat vilket har lett till att det blivit svårare att kommunicera med kunder och lett till en ökad konkurrens bland företag. I takt med utvecklingen av internet och Web 2.0 blev digitala dagböcker populära som kommunikationsverktyg för företag. LÄS MER

  3. 3. Blogga på rätt sätt! SEOs betydelse för företagsbloggen

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :My Koskinen; [2017]
    Nyckelord :Sökmotoroptimering; SEO; Företagsblogg; Nyckelord; marknadsfördelar;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnet sökmotoroptimering av företagsbloggar, med fokus på SEO–strategin nyckelord. Syftet med studien är att visa på korrelationen mellan strategier försökmotoroptimering och Google ranking för att på så vis få djupare kunskap om hur tekniskmedvetenhet kan leda till marknadsfördelar. LÄS MER

  4. 4. Uncovering the Corporate Brand Identity: A case study on Rovio Entertainment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Gabriele Di Napoli; Thomas Koponen; [2014]
    Nyckelord :product brand identity; corporate brand; corporate brand identity; corporate brand building functions; SME growth; strategic brand management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis purpose: To identify and describe the corporate brand identity of a successful company from the mobile gaming industry, examining its corporate brand development at different growth stages. Methodology: This thesis assumes a constructionist ontological stance and interpretivist epistemological position. LÄS MER

  5. 5. Variation of English passives used by Swedes : A corpus-based study of the usage of be-passives and get-passives

    Kandidat-uppsats, Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Elias Gustafsson; [2014]
    Nyckelord :be-passive; blog; colloquialization; corpus; get-passive; grammaticalization; online newspaper; Sweden;

    Sammanfattning : This thesis investigates the grammatical constructions of be-and get-passives and their usage by Swedes writing in English. The investigation is based on findings from four different corpora, two of which were compiled for the purpose of this study. LÄS MER