Sökning: "Csikszentmihalyi"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet Csikszentmihalyi.

  1. 1. Improving player experience using Flow in Tower Defense game Daidala : A case study on improving Flow according to Sweetser & Wyeth's GameFlow criteria

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Mario Palleschi; Isak Larsson; [2023]
    Nyckelord :Flow; GameFlow; Quality Assurance; Qualitative Comparative Analysis; Research through Design;

    Sammanfattning : Using a Research through Design approach, this research aims to utilize the criteria of Flow outlined by Csikszentmihályi in Flow: The Psychology of Optimal Experience (2014) and later adapted to videogames by Sweetser & Wyeth in GameFlow: a model for evaluating player enjoyment in games (2005) to improve the Tower Defense game Daidala by increasing players’ time spent in a state of Flow. This serves to provide future game designers with an example of how this model and these concepts can be applied when designing and developing a game. LÄS MER

  2. 2. Creativity Management in Creative Organizations : The Economic versus Creative Perspective

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Kayla Holliday; Mårten Brorsson; [2023]
    Nyckelord :creativity; creativity management; film and business; conflict management; creative organizations; creative versus economic perspective; dual executive leadership;

    Sammanfattning : For businesses that rely on creativity for their success, its effective and thought-out management is necessary for the entity to thrive. The field of creativity management has emerged as a result, highlighting the employment of a ‘creative climate,’ motivational tools, and an appropriate organizational structure as essentials for the asset’s optimization (Dubina, 2013, Sternberg and Lubart, 2004, Tonnquist, 2018, Csikszentmihalyi and Wolfe, 2014, Karambayya and Reid, 2009). LÄS MER

  3. 3. A Hypnotic Digital Artefact

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Micaela Cederlund; [2023]
    Nyckelord :Gurdjieff; NLP; Neuro Linguistic Programming; Neuro-Linguistic Programming; Flow; Trance; Ericksonian Hypnosis; Hypnosis; Hypnotic; Trance-Hypnotic; Trance-Hypnotic Experiences; Trance-Hypnotic Experience; consciousness; alternate state of consciousness; Flow Theory; hypnotic artefact; hypnotic artefacts; Milton Erickson; Ericksonian; Bandler and Grinder; Grinder; Bandler; Grinder and Bandler; decadence; autotelic experiences; autotelic experience; autotelic; phenomenology; Cultist Simulator; Cultist; Simulator; Csikszentmihalyi; Weather Factory; Alexis Kennedy; Lottie Bevan; Ian Bogost; Procedural Rhetorics; Game Design; Games Design; Games; Computer Games; Computer Game; Game; Digital Design; Games Design Rhethorics; Game Design Rhetorics; Absorption; Inwards Attention; Interiorly; Inwards Spaces; Hypnotic Digital Artefact; Hypnotic Digital Artefacts; Digital Artefacts; Digital Artefact; Neurolinguistic; Neuro Linguistic; Neuro-Linguistic;

    Sammanfattning : This essay investigates what may constitute a hypnotic digital artefact from a design standpoint. This essay is meant to help designers who want to create hypnotic digital artefacts in the shape of a game, or researchers who wants to further this field. LÄS MER

  4. 4. Att mäta Flow på Byggarbetsplatser : En undersökning av olika metoder att fånga arbetstillfredsställelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Minna Siltala; [2022]
    Nyckelord :job satisfaction; workflow; flow; satisfaction; work motivation; comparison; arbetstillfredsställelse; metodjämförelse; flöde;

    Sammanfattning : Inom byggbranschen skedde mycket förändring under tiden för datainsamlingen, inte minst genom digitalisering och effektivisering. Detta till trots fanns väldigt lite forskning kring hur de anställda inom byggbranschen upplevde att deras arbetstillfredsställelse påverkades under förändring. LÄS MER

  5. 5. Påverkan av flow-stadie via musikaliska inspelningsmetoder : En jämförelse mellan inspelningstekniker och deras påverkan av flow-stadiet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Johan Härnvi; Christopher Nylén; [2021]
    Nyckelord :Flow; Musik; Inspelningstekniker;

    Sammanfattning : Denna studie behandlar en undersökning kring hur olika inspelningsmetoder påverkar lyssnarens inlevelse i musiken. Den teoretiska utgångspunkten var termen Flow, som myntades av Mihaly Csikszentmihalyi. Flow kan beskrivas som en total inlevelse i en aktivitet. LÄS MER