Sökning: "Culinary tourism"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Culinary tourism.
1. Nätverksbaserade konkurrensfördelar & Geografiska aspekter : En studie om restaurang- och lantbruksverksamhet på sydsvenska landsbygden
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : .... LÄS MER
2. Attracting tourists with the use of local food : Using a multiple case study to investigate the role of local food in the marketing of tourist destinations in the UK
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Tourism is one of the largest sectors in the world, contributing to one in ten jobs globally and 10% of the global GDP. However, the climate is facing many challenges and the tourism sector must become more sustainable. LÄS MER
3. Kultur, kommers och kokkonst : Butiker och restauranger i ett holistiskt museibesök
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABMSammanfattning : .... LÄS MER
4. Regional Food Proucts in the Tourist Home Country. The Case of South Tyrol
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : This thesis investigates the relationship of regional food products in the tourist home country with destination marketing and management at the example of South Tyrol. South Tyrol was chosen as research area, because the 2 sectors have, on their own, a big standing in the region as well as a cooperate in many different ways. LÄS MER
5. Med smak av Öland : En studie om platsens betydelse vid utvecklingen av en kulinarisk destination
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Att resa med anledningen av att i viss mån delta i upplevelser relaterade till mat betraktas som matturism, gastronomisk turism eller kulinarisk turism. Samtidigt som mat alltid har varit en viktig del i människors liv, går det nu att se att mat utgör en stor del av turisternas resebudget. LÄS MER