Sökning: "Customer Orientation"

Visar resultat 1 - 5 av 194 uppsatser innehållade orden Customer Orientation.

  1. 1. Är alla personuppgifter direkt eller indirekt känsliga? – Om yttergränserna för tillämpningen av artikel 9 i GDPR i ljuset av C-184/20 Etikosdomen

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Arad Aslrousta; [2024-03-05]
    Nyckelord :General Data Protection Regulation GDPR ; Article 9; Indirect; Indicative; Unambiguous; Sensitive; Personal data; Intellectual operation; Probability; Purposive approach; Contextual approach; The precautionary principle; Principle of proportionality; Freedom to conduct a business;

    Sammanfattning : In August 2022, the CJEU confirmed the existence of indirectly sensitive personal data, leaving critical questions unanswered. While certain data may unequivocally and indirectly disclose sensitive information, a vast amount of data can be used to indirectly deduce such sensitive data only through mere indication. LÄS MER

  2. 2. Business Model Changes in the Automobile Industry - A Single Case Study of Volvo Cars

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Nahid Salehi; [2023-07-19]
    Nyckelord :Business model; business model changes; strategy; automotive industry; Volvo Cars;

    Sammanfattning : The automotive industry's fast-paced environment, digitalization, and electrification have shed light on the significance of the business model (BM) changes. Responding effectively and promptly to the initiative changes and trends is needed for the firms to have profitability. LÄS MER

  3. 3. Brand Loyalty in the Context of Digital Food Retail : Understanding customer behaviour of meal kit delivery services towards brand loyalty: a focus on HelloFresh

    Magister-uppsats,

    Författare :Yiming Yuan; Ziying Lai; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Background: Despite an increase in popularity, the meal kit delivery service is facing the challenge of high cancellations and difficulty with customer retention. As it is a comparatively novel concept in the context of digital food retail, more scholarly research should be conducted. LÄS MER

  4. 4. Enhancing Interfunctional Coordination in B2B Companies: The Strategic Potential of Digital Tools : A qualitative study on how digitalization can be used as a strategic driver to enhance interfunctional coordination and improve customer orientation in B2B.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Matilda Krantz; [2023]
    Nyckelord :interfunctional coordination; cross-functional; digitalization; supply chain; sales; marketing; B2B; go-to-market strategy; sharing information; customer orientation; customer value;

    Sammanfattning : In an ever-evolving digital landscape, the way we do business changes rapidly.  In this landscape, B2B companies are confronted with challenges that demand adaptation and reevaluation of their business models, such as exploring innovative approaches to resource utilization and streamlining workflows. LÄS MER

  5. 5. Ledarskap och ISO 9001 : En studie om ledarskapets betydelse för kvalitetsledningssystemet ISO 9001 

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Emilia Carleson; Tara Shohani; [2023]
    Nyckelord :ISO 9001; leadership; quality management system; management commitments; quality management principles; TQM; certification and continuous improvement.; ISO 9001; ledarskap; kvalitetsledningssystem; ledningens åtaganden; kvalitetsledningsprinciper; offensiv kvalitetsutveckling; certifiering och ständiga förbättringar.;

    Sammanfattning : Kvalitetsledningssystemet ISO 9001 kan användas för att arbeta med förbättringar, men har genom åren fått kraftig kritik. Studier visar att för att en verksamhet eller organisation ska lyckas med förbättringsarbetet är ledningens engagemang och agerande helt avgörande om förbättringsarbetet blir lyckat eller inte. LÄS MER