Sökning: "Customer integration"
Visar resultat 1 - 5 av 423 uppsatser innehållade orden Customer integration.
1. Mjuka framgångsfaktorer för införande av ett BI-system i en mellanprojektsrelation mellan kund och systemimplementatör och effekter av dess användning i kundens verksamhet : En fallstudie av Myndigheten för yrkeshögskolan och Atea Sverige
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Business Intelligence (BI) är en central del av modern affärsverksamhet och används för att omvandla rådata till meningsfull information för bättre beslutsfattande. Införande av BI kan möta flera utmaningar som påverkar BI:s effektivitet och framgång. LÄS MER
2. Strategic Synergies in the Skies : The Role of Resource Sharing in Aviation Alliances
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis investigates strategic alliances in the aviation industry, focusing on resource sharing, using Scandinavian Airlines (SAS) within Star Alliance and SkyTeam as case studies. It examines the operational and competitive benefits of these collaborations through qualitative research, including interviews with executives and experts. LÄS MER
3. Optimizing Digital Transformation : Strategies for Private Banking in the Age of Technology
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis delves into the digital transformation of private banking, emphasizing the challenge of balancing technology with the personalized service that high-net-worth clients expect. Employing frameworks like Relationship Marketing, the Technology Acceptance Model, and Customer Experience Management, it examines the integration and impact of digital tools on client relationships and operational efficiency in private banking. LÄS MER
4. Logistikoptimering med 3PL-Integration
Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för ingenjörsvetenskapSammanfattning : Bakgrund – Essity, en framstående aktör inom hygien- och hälsobranschen, står inför utmaningar gällande logistikflödet för konsumentprodukter från produktionsanläggningen i Lilla Edet till kunder i Danmark. Den nuvarande logistikprocessen involverar intern transport med egna lastbilar till externa lager. LÄS MER
5. Designprocessen och maskininlärning: Framtiden för användarcentrerad design
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Artificiell intelligens (AI) och i synnerhet maskininlärning (ML) har inom UX-design visat potential att förbättra designprocessen genom att exempelvis identifiera användargrupper från stora datamängder, effektivisera idégenerering och automatisera repetitiva uppgifter. Det råder dock oenighet kring hur tekniken kan integreras i designprocessen. LÄS MER