Sökning: "D -UPPSATSER fenomenologi"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden D -UPPSATSER fenomenologi.
1. "Digitalisering för digitaliseringens skull" : Lärares attityder till svenska skolans digitalisering
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Samhället i allmänhet och skolan i synnerhet har under ett antal år genomgått en paradigmskiftande digitaliseringsprocess. Sveriges regering har gett Skolverket i uppdrag att överse skolans digitalisering, men det slutgiltiga ansvaret landar på de enskilda användarna, d.v.s. LÄS MER
2. Elevers motiv till och strategier för lärande inom programmering : En kvalitativ intervjustudie med tretton gymnasieelever
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med kunskap om varför gymnasieelever väljer att studera programmering samt om hur elever går tillväga för att lära sig programmering. Syftet ska besvaras genom följande frågeställningar: 1. Vilka motiv har gymnasieelever till att studera programmering? 2. LÄS MER
3. Innebörden av ett upplevt förbättrat munhälsobeteende sett utifrån ett patientperspektiv - En fenomenologisk deskriptiv intervjustudie
Magister-uppsats, Malmö högskola/Odontologiska fakulteten (OD)Sammanfattning : För individer med parodontal sjukdom är egenvården betydelsefull för en bättre prognos. Förebyggande åtgärder kan behöva ses i ett större sammanhang om det ska vara möjligt att främja tandhälsa eller förhindra fortsatt tandsjukdom. LÄS MER
4. Kreativitet ur individuell synvinkel : En fenomenologisk självstudie
M1-uppsats, Institutionen för kulturvetenskaper, KVSammanfattning : Temat för arbetet är musikskapande och har som syfte att undersöka min individuella kreativitet och dess kännetecken. Men syftet består också i att avgöra användbarheten av detta. Det rör sig om en psykologisk självstudie med ett fenomenologiskt angreppssätt. LÄS MER
5. Poängen med en-till-en? : Sex lärares uppfattningar av den personliga datorns roll i lärprocessen
Magister-uppsats, HLK, ÄmnesforskningSammanfattning : HÖGSKOLAN FÖR LÄRANDE OCH KOMMUNIKATION (HLK) Högskolan i Jönköping D-uppsats Vårterminen 2011 SAMMANFATTNING Lars Johannesson Poängen med en-till-en? Sex lärares uppfattningar av den personliga datorns roll i lärprocessen. Antal sidor: 40 En trend i skolans teknikutveckling är en-till-en, vilket innebär att varje elev får en egen bärbar dator att dis-ponera för skolarbete. LÄS MER