Sökning: "Daniel Michaneck"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Daniel Michaneck.

  1. 1. Legible Ledges : Evaluating the Consistency of Visual Cues for Climbable Gameplay Elements

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Lucas Chang; Daniel Michaneck; [2021]
    Nyckelord :climbable gameplay elements; visual cues; ledges; climbing; video games; adventure games; action-adventure games; player character; klättringsbara spelelement; visuella signaler; avsatser; klättring; dataspel; äventyrsspel; action-äventyrsspel; spelarkaraktär;

    Sammanfattning : Climbing in video games is a game mechanic that, after the introduction of three-dimensional movement, became more and more common and extended the movement options of the player character. Climbing, as used in this thesis, is a very specific action that can only be performed by interacting with a climbable gameplay element in the game world. LÄS MER

  2. 2. Narrativ och Agency : Hur narrativ påverkar spelarens upplevda inflytande.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Daniel Michaneck; [2018]
    Nyckelord :Dataspel; narrativ; agency; val;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur narrativ påverkar agency i spel. För att kunna analysera och beskriva narrativen i artefakten användes narratologisk terminologi och analys. Spelgenrer togs upp för att konkretisera artefaktens design och koppla den till spel för konsumentmarknaden. LÄS MER