Sökning: "Datorns innehåll"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Datorns innehåll.
1. Using an Online Learning Tool to Increase Digital Literacy in Rural Areas of Mozambique : A Minor Field Study
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis examines the possibility of increasing digital literacy in the rural communities of Mozambique through the implementation of a digital learning tool. The study was conducted in collaboration with the non-profit organization Project Vita with the aim of creating higher living standards for the people of Mozambique. LÄS MER
2. Att procedurellt generera ett 2D landskap parallellt på GPU vs seriellt på CPU
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Procedurellt genererat innehåll, PCG,förekommer väldigt ofta i spel nu för tiden, mycket för att öka återspelbarheten i ett spel. Några populära exempel på spel som utnyttjar PCG är Terraria(2011) och Minecraft(2011). LÄS MER
3. Menar du med penna eller dator? : En litteraturstudie om hur datorer påverkar elevers skrivutveckling
M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/Övrig skolnära forskning; Högskolan i Jönköping/Läs & skrivSammanfattning : Skrivning är en central del av undervisningen för elever i årskurs 4–6. Under vår verksamhetsförlagda utbildning har vi märkt att elevers attityder till skrivande ser olika ut beroende på om texten skrivs för hand eller på dator. LÄS MER
4. En-till-en redan från start. : Är egen dator i skolan nyckeln till långa och fantasirika elevtexter i tidig ålder?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för individ och samhälleSammanfattning : Syfte: Denna studie syftar till att undersöka om, och i så fall hur, barns förmåga att skriva texter förändras när de får använda datorn som verktyg jämfört med när de skriver för hand, samt att analysera skrivförmåga utifrån ett genusperspektiv. I den kultur vi lever i idag är datorn en självklar artefakt för vuxna människor. LÄS MER
5. Handdatorn. Hjälper den elever med utvecklingsstörning och talsvårigheter att kommunicera bättre?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att undersöka om handdatorer utgör en möjlighet att utvidga kommunikationsmöjligheterna för elever med utvecklingsstörning samt talsvårigheter och i jämförelse med elvernas användning kommunikationskarta och teckenkommunikation. Tanken var också att kunna förbättra innehållet i handdatorn för att anpassa det till elevernas behov. LÄS MER