Sökning: "David Schultz"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden David Schultz.

  1. 1. Kamratskap före uniform: En kvalitativ studie av värnpliktigas identifiering med Försvarsmakten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :David Hedqvist; Louise Lundin; Clara Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Försvarsmakten; social identitetsteori; gemenskap; arbetsgivarmarknadsföring; arbetsgivarvarumärke; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Kamratskap före uniform Seminariedatum: 2 juni 2023 Kurs: FEKH49 - Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: David Hedqvist, Louise Lundin och Clara Nilsson Handledare: Erik Schultz Fem nyckelord: Försvarsmakten, social identitetsteori, gemenskap, arbetsgivarmarknadsföring, arbetsgivarvarumärke. Forskningsfrågor: Hur påverkar de tidigare värnpliktigas uppfattningar om arbetsgivarvarumärket deras identifiering med Försvarsmakten? (och) Vad har detta för konsekvenser för bibehållandet av personal? Syfte: Vi ämnar att undersöka Försvarsmaktens arbetsgivarvarumärke med ett social identitetsteori- perspektiv, för att skapa en förståelse kring utmaningarna som Försvarsmakten står inför gällande bibehållande av personal. LÄS MER

  2. 2. Viljan att närma sig framtida reklam

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Amanda Schultz; David Elofsson; Oskar Åkerstrand; [2018]
    Nyckelord :Reklamkapital; viljan att närma sig reklam; reklaminställning; informativ och underhållande reklam; Generation Y; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Viljan att närma sig Seminariedatum: 2018-06-01 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15hp. Författare: David Elofsson, Amanda Schultz, Oskar Åkerstrand, Handledare: Jens Hultman Nyckelord: Reklamkapital, viljan att närma sig reklam, reklaminställning, informativ och underhållande reklam, Generation Y Syfte: Syftet med denna uppsats är att genom en kvantitativ studie undersöka vilka faktorer som i störst utsträckning påverkar Generation Y:s vilja att närma sig reklam, och hur marknadsförare därigenom kan effektivisera sina reklaminsatser. LÄS MER

  3. 3. Foreign Direct Investments on the Swedish Real Estate Market : Fundamentals Impact on Foreign Transaction Volume

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :David Malmström; Anthon Schultz; [2017]
    Nyckelord :Swedish Real Estate Market; Fundamental Economic Factors; Capitalization Rate; Cap Rate; FDI; Foreign Direct Investments; Transaction Volume; Svenska Fastighetsmarknaden; Utländska Direktinvesteringar; Direktavkastning; Transaktionsvolym;

    Sammanfattning : 2016 was a year of record with a total amount of over 201 billion SEK invested in the Swedish real estate market, spread over more than 535 transactions (counting transactions of 40 million SEK and above). The Swedish real estate market is sometimes referred to as a safe haven among international investors when it comes to foreign direct investments. LÄS MER

  4. 4. Erfarenhetsåterföring i Sveriges två ledande byggbolag : Riktlinjer, utfall och konsekvenser

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Byggteknik

    Författare :David Schultz; Emil Strömberg; [2013]
    Nyckelord :Erfarenhetsåterföring; slutrapport; kunskapsåterföring;

    Sammanfattning : The construction industry in Sweden has in the past 50 years had a low progress in efficiency. With a greater competition from construction firms from other countries, it is necessary to maintain the profit for Swedish construction firms. This is possible with a higher feedback of experience. LÄS MER