Sökning: "De-Identification"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet De-Identification.
1. Named-entity recognition with BERT for anonymization of medical records
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Sharing data is an important part of the progress of science in many fields. In the largely deep learning dominated field of natural language processing, textual resources are in high demand. In certain domains, such as that of medical records, the sharing of data is limited by ethical and legal restrictions and therefore requires anonymization. LÄS MER
2. Deep Neural Networks for Inverse De-Identification of Medical Case Narratives in Reports of Suspected Adverse Drug Reactions
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Medical research requires detailed and accurate information on individual patients. This is especially so in the context of pharmacovigilance which amongst others seeks to identify previously unknown adverse drug reactions. LÄS MER
3. Automatic de-identification of case narratives from spontaneous reports in VigiBase
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för datorteknikSammanfattning : The use of patient data is essential in research but it is on the other hand confidential and can only be used after acquiring approval from an Ethical Board and informed consent from the individual patient. A large amount of patient data is therefore difficult to obtain if sensitive information, such as names, id numbers and contact details, are not removed from the data, by so called de-identification. LÄS MER
4. När det interna varumärket får motsatt effekt: medarbetarberättelser om motstånd
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Denna studie har en socialkonstruktionistisk utgångspunkt och syftar till att undersöka upplevelser av intern varumärkeskommunikation som styrningsverktyg från ett mottagarperspektiv. Syftet grundas i en problematik där den strategiska idén med interna varumärken går förlorad när hänsyn inte tas till medarbetares subjektiva upplevelser av varumärket. LÄS MER