Sökning: "De-Identification"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet De-Identification.

  1. 1. Named-entity recognition with BERT for anonymization of medical records

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Olle Bridal; [2021]
    Nyckelord :NLP; anonymization; de-identification; NER; BERT; medical records; Swedish;

    Sammanfattning : Sharing data is an important part of the progress of science in many fields. In the largely deep learning dominated field of natural language processing, textual resources are in high demand. In certain domains, such as that of medical records, the sharing of data is limited by ethical and legal restrictions and therefore requires anonymization. LÄS MER

  2. 2. Deep Neural Networks for Inverse De-Identification of Medical Case Narratives in Reports of Suspected Adverse Drug Reactions

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Eva-Lisa Meldau; [2018]
    Nyckelord :De-Identification; Deep Learning; Recurrent Neural Networks; Natural Language Processing; Pharmacovigilance; Medical Language Processing; Privacy Protection; Adverse Drug Reactions;

    Sammanfattning : Medical research requires detailed and accurate information on individual patients. This is especially so in the context of pharmacovigilance which amongst others seeks to identify previously unknown adverse drug reactions. LÄS MER

  3. 3. Automatic de-identification of case narratives from spontaneous reports in VigiBase

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för datorteknik

    Författare :Jakob Sahlström; [2015]
    Nyckelord :de-identification; svm; crf; regex; VigiBase; i2b2;

    Sammanfattning : The use of patient data is essential in research but it is on the other hand confidential and can only be used after acquiring approval from an Ethical Board and informed consent from the individual patient. A large amount of patient data is therefore difficult to obtain if sensitive information, such as names, id numbers and contact details, are not removed from the data, by so called de-identification. LÄS MER

  4. 4. När det interna varumärket får motsatt effekt: medarbetarberättelser om motstånd

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Felicia Berglund; Antonia Eriksson; [2014]
    Nyckelord :intern varumärkeskommunikation; meningsskapande; styrning; motstånd; medarbetarperspektiv; berättelser; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie har en socialkonstruktionistisk utgångspunkt och syftar till att undersöka upplevelser av intern varumärkeskommunikation som styrningsverktyg från ett mottagarperspektiv. Syftet grundas i en problematik där den strategiska idén med interna varumärken går förlorad när hänsyn inte tas till medarbetares subjektiva upplevelser av varumärket. LÄS MER