Sökning: "Deduktiv och induktiv ansats"

Visar resultat 1 - 5 av 136 uppsatser innehållade orden Deduktiv och induktiv ansats.

  1. 1. Hur kan en scenarioplanering addera mervärde till en totalkostnadsanalys med fokus på logistikkostnader för att utvärdera val av hubb? : En fallstudie på Timber Windows Sverige

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Mijo Cvitic; Jonatan Gomez; [2023]
    Nyckelord :Total cost analysis; Hub; Scenario planning; TAIDA; Logistic costs; Totalkostnadsanalys; Hubb; Scenarioplanering; TAIDA; Logistikkostnader;

    Sammanfattning : Bakgrund: Som resultat av globaliseringen och den ökade miljömedvetenheten har det medfört att logistikens roll blivit allt viktigare. För att företag ska förbli konkurrenskraftiga måste de koncentrera sig på att vara kostnadseffektiva samtidigt som de upprätthåller en hög nivå av kundservice. LÄS MER

  2. 2. Lärares erfarenheter av utforskande helklassamtal i matematik : En kvalitativ studie i årskurs 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Institutionen för ämnesdidaktik

    Författare :Fanny Landgren; Kevin Söderqvist; [2023]
    Nyckelord :Utforskande helklassamtal; lärares erfarenheter; utmaningar; matematik; matematikdidaktik;

    Sammanfattning : Denna kvalitativa studie ämnar beskriva lärares erfarenheter av utforskande helklassamtal i matematik samt vilka utmaningar lärare möter med aktiviteten. Matematikdidaktisk forskning pekar på vikten av att undervisa matematik genom utforskande samtal, samtidigt som den framställer en bild av hur komplext arbetet med utforskande samtal är för lärare. LÄS MER

  3. 3. All publicitet är bra publicitet, eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Frida Rödin; Anna Assarsson; [2023]
    Nyckelord :Brand communication; provocative marketing; attitudes; behaviours; brand equity; brand relationship; consumers; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att bidra till en bredare bild av varumärkeskommunikation med fokus på sambandet mellan provokativ marknadsföring samt attityder och beteenden. Frågeställningarna är utformade för att undersöka potentiella konsumenters upplevelser av provokativ marknadsföring och hur de talar om det i förhållande till varumärket. LÄS MER

  4. 4. Logotypdesign för att skapa Brand Attachment : En studie om konsumentens syn på vilka estetiska egenskaper en logotyp ska ha för att skapa brand attachment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Doris Rörström; Alva Carlsson; [2023]
    Nyckelord :Brand attachment; Logotypes; Elements of the logo; Brand attachment; Logotyper; Logotypens element;

    Sammanfattning : Today's rise of brands makes it increasingly difficult to differentiate on the market. Logos are seen as one of the main tools to express your business and are one of the first things consumers come into contact with. LÄS MER

  5. 5. Konståkning en definition av ”blod,svett och tårar”. : En kvalitativ intervjustudie om konståkares upplevelser och erfarenheter av kroppsuppfattning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Gabriella Levinsson Sjögren; [2023]
    Nyckelord :Body image; Figure skating; Experiences; Aesthetic sport; Kroppsuppfattning; Konståkning; Erfarenheter; Estetisk idrott;

    Sammanfattning : Konståkningen är en del av något som kallas estetisk idrott. Det är en sport som kan vara väldigt påfrestande för atleten vilket kan resultera i antingen en bra kroppsuppfattning eller en dålig. På grund av detta blev syftet med studien att undersöka konståkares erfarenheter och upplevelser av kroppsuppfattning. LÄS MER