Sökning: "Design Agency"

Visar resultat 1 - 5 av 567 uppsatser innehållade orden Design Agency.

  1. 1. Cooperative Sustainability : a study of Arla’s Sustainable Incentive Model

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Martin Söderlund; [2024]
    Nyckelord :Arla foods; Agricultural Cooperatives; Cooperative Sustainability; Incentive Models; Sustainable Incentive Models; Organizational Change; Agency Relationship;

    Sammanfattning : The agricultural industry is a large contributor to greenhouse emissions and therefore faces new challenges to implement sustainable practices. The rising societal demand for sustainability makes the agricultural sector dependent on working towards environmentally friendly practices. LÄS MER

  2. 2. “Det viktiga går att ha kvar.” Existentiella perspektiv på klimatkrisen : en kvalitativ religionspsykologisk fallstudie på individ-, grupp- och samhällsnivå

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Marie Vildhammar Okker; [2024]
    Nyckelord :climate worry; existential concerns; existential health; resilience; psychology of religion; klimatkänslor; klimatångest; klimatoro; existentiell hälsa; yttersta frågorna; resiliens; religionspsykologi; psykisk hälsa;

    Sammanfattning : Climate change is perceived as one of the most serious threats to humanity. Overthe last decade self-reported anxiety has increased in the Swedish population,especially among children and young adults. LÄS MER

  3. 3. Att lyssna in och ge tillbaka, och dela förundran tillsammans : En intervjustudie om förskollärares erfarenheter av att skapa fysiska miljöer utifrån barns inflytande

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Moa Johansson; Caroline Fridholm; [2024]
    Nyckelord :Children s view; children s agency; childhood sociological perspective; being becoming; the importance of the physical environment; influence; interest; curiosity; Reggio Emilia; Barnsyn; barns aktörskap; barndomssociologiskt perspektiv; being becoming; fysiska miljöns betydelse; inflytande; intresse; nyfikenhet; Reggio Emilia;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att undersöka de erfarenheter förskollärare beskriver om skapandet av den fysiska miljön i förskolan utifrån barns intressen, nyfikenhet och undersökande i stunden. För att nå vårt valda syfte har vi utgått från följande frågeställningar: Vilka strategier använder förskollärare för att ge barnen inflytande över utformningen av den fysiska miljön i förskolan? Vilka utmaningar lyfter förskollärare att de möter i skapandet av fysiska miljöer i förskolan utifrån barns intresse och undersökande? Vi har valt att utgå från ett barndomssociologiskt perspektiv i studien, vilket inte enbart handlar om kunskapen om barn och barndom utan något som också bör förstås i relation till tid och rum. LÄS MER

  4. 4. “If you think that you will continue to be a cisgender company and all that stuff, you’re mistaken” Exploring the Impact of Employment Discrimination on Individuals with Trans-life Experiences: A Case Study of the GAAT Foundation in Colombia

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för globala studier

    Författare :Luis Leandro Ortega; [2023-10-26]
    Nyckelord :Capabilities; Colombia; Freedom; Intersectionality; Structural oppression;

    Sammanfattning : This study examines the employment discrimination faced by individuals with trans-life experiences in Colombia. It explores the structural factors that contribute to their marginalization and aims to understand the impact of employment discrimination on their well-being and agency. LÄS MER

  5. 5. THE DESIGN OF EVALUATION FEATURE TO IMPROVE DEVELOPMENT OF LEARNING MANAGEMENT SYSTEM

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Kristina Cordova; [2023-10-23]
    Nyckelord :LMS; Evaluation; Feedback; Learning System Design;

    Sammanfattning : Purpose: The main purpose of the project is to improve the evaluation processes in a post implemented learning management system. Recurrent and agile evaluation can improve user experience and establish good prerequisites for the users’ learning. However, the user’s feedback is essential in the improvement of the system. LÄS MER