Sökning: "Destination Management Organization DMO"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Destination Management Organization DMO.

  1. 1. Sharing Knowledge is Sharing Power : A case study on inter-organizational knowledge transfer within a destination

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Pahlow Mariele; Cajsa Svensson; [2023]
    Nyckelord :Knowledge management KM ; Inter-organizational knowledge transfer; Destination management organization DMO ; Small and medium-sized enterprises SME s ; Destination development; Tourism stakeholders; Sustainable competitive advantage; Kalmar;

    Sammanfattning : The key to an organization's long-term success is a sustainable competitive advantage. In a global market characterized by fierce competition, organizations differentiate themselves no longer through their competitive position or technological or human resources but through knowledge. LÄS MER

  2. 2. Säger en bild mer än tusen ord? : -En turismvetenskaplig studie om maktfördelning genom nya marknadsföringskanaler

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Lotta Wiandt; Pernilla Bredberg; [2021]
    Nyckelord :Place marketing; Marketing; Social media; Place brand; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Co-Creation; Platsmarknadsföring; Marknadsföring; Sociala medier; Varumärke; Storytelling; User Generated content UGC ; Hashtag; Samskapande;

    Sammanfattning : I denna studie har kommunala destination management organization (DMOs) kring Vänern studerats och specifikt hur de implementerar sociala medier i deras marknadsföring. Vi har haft som syfte att studera hur användandet av sociala medier som marknadsföringskanal kan medföra en maktförflyttning och i förlängningen påverka en plats varumärke. LÄS MER

  3. 3. En destinationspersonlighets uppbyggnad - Fallstudie Göteborg

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredric Falk; Filip Ericsson; Daniel Sepulveda Cubillos; [2018]
    Nyckelord :Destinationspersonlighet; Funktionella attribut; Destination management organization DMO ; Destionationsimage; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: En Destinationspersonlighets Uppbyggnad; Fallstudie Göteborg. Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Daniel Sepulveda, Fredric Falk, Filip Ericsson Handledare: Clara Gustafsson Syfte: Att undersöka om de funktionella attributen har en påverkan på den upplevda destinationspersonligheten med hjälp av faktoranalys. LÄS MER

  4. 4. Destination Management Organizations And Their Effect on Japanese Tourism to Norrbotten County

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Markus Jansson; Håkan Jernberg; [2014-08-12]
    Nyckelord :Destination management organization; Norrbotten; Destination development; Place marketing; Cooperation; Japanese tourism; Tourism;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to study the work of destination management organizations, henceforth called DMOs, in Norrbotten, Sweden’s northernmost county. Specifically, the thesis examines how the work of these organizations has affected the Japanese tourism to the region, which has been growing in the last few years. LÄS MER

  5. 5. Project Success Evalutaion of Large Events from the Perspective of Destination Management Organizations

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Magdalena Muehlbauer; [2014]
    Nyckelord :Project success; success evaluation; success criteria; large events; destination management organization;

    Sammanfattning : Due to confirming characteristics, events can be considered to be specification of projects. Large events are particularly described by their complexity and the many stakeholders involved. Because of these characteristics, the achievement as well as the evaluation of project success are extremely difficult. LÄS MER