Sökning: "Destinationsimage"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet Destinationsimage.
1. Attraktionen Sörmlandsleden : En analys av Nyköpings kommuns användning av Sörmlandsleden i sin destinationsmarknadsföring
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionenSammanfattning : Marknadsföringen av en destination är sammankopplat med platsens ekonomiska utveckling. Nyköpings kommun använder sig av Sörmlandsleden för att locka till sig turister vilka genom sin vistelse bidrar till kommunens ekonomi. LÄS MER
2. TV-seriers påverkan på destinationsimage: : En fallstudie om Peaky Blinders och Birmingham
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Film-induced tourism, or film tourism, is in a simplified sense the phenomenon that occurs when a person visits a place selected by inspiration from a film/TV series. A prerequisite for film tourism is that within a film/TV series, features appear that inspires the viewer to visit either recording locations or other places associated with the film/TV series. LÄS MER
3. Att återskapa en turistdestination på ruiner av krig : En studie om Belgrads destinationsimage, branding och utveckling ur ett aktör- och turistperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : The aim of this study is to examine how Belgrade as a tourist destination was affected by previous political disorder during the 1990’s on the query of destination image, destination branding and destination development. The research also discussed how different actors in the public and private sectors work on the issue and how international tourists’ perspectives look like in relation to this topic. LÄS MER
4. En destinationspersonlighets uppbyggnad - Fallstudie Göteborg
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: En Destinationspersonlighets Uppbyggnad; Fallstudie Göteborg. Seminariedatum: 2015-06-04 Kurs: FEKH29 Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå Författare: Daniel Sepulveda, Fredric Falk, Filip Ericsson Handledare: Clara Gustafsson Syfte: Att undersöka om de funktionella attributen har en påverkan på den upplevda destinationspersonligheten med hjälp av faktoranalys. LÄS MER
5. Berättelsen av en plats - en studie om samband mellan platsskapande & storytelling
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : .... LÄS MER