Sökning: "Destinationsmarknadsföring"

Visar resultat 1 - 5 av 66 uppsatser innehållade ordet Destinationsmarknadsföring.

  1. 1. Varumärken i plats- och destinationsmarknadsföring : En kvalitativ turismvetenskaplig studie om kommuners hantering av lokala och regionala platsvarumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Saga Lundmark; Linn Sjökvist; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Attracting tourists with the use of local food : Using a multiple case study to investigate the role of local food in the marketing of tourist destinations in the UK

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Anna Söderström; [2022]
    Nyckelord :local food; culinary tourism; uk; destination marketing; food and drink; British food; dmc; dmo; lokal mat; matturism; Storbritannien; destinationsmarknadsföring; mat och dryck; brittisk mat;

    Sammanfattning : Tourism is one of the largest sectors in the world, contributing to one in ten jobs globally and 10% of the global GDP. However, the climate is facing many challenges and the tourism sector must become more sustainable. LÄS MER

  3. 3. Platsers och destinationers identitetsparadox : En fallstudie om Värmland, platsidentitet och plats- och destinationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Tanja Halvardsson; Fredrik Wannemo; [2022]
    Nyckelord :landscape; place identity; sense of place; marketing; Värmland; plats; destination; platsidentitet; plats- och destinationsmarknadsföring; Värmland;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats blev utifrån detta att studera vad värmlänningar anser är deras egna platsidentitet, och om det är denna platsidentitet som lyfts i platsmarknadsföringen. Detta syfte lade en grund för några frågeställningar som ämnades att besvaras genom vår process. LÄS MER

  4. 4. Söderhamn : En stad som heter Ove

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Felicia Carlsten; [2022]
    Nyckelord :Brand; Destinations; Brand Personality;

    Sammanfattning : Problematisering och Syfte: Tidigare studier visar att det essentiella i att skapa ett starkt varumärke är att utveckla strategier inom områdena destinationsvarumärke, destinationsmarknadsföring och brand personality, för att i slutändan nå ut med ett budskap om att vara en attraktiv destination. Detta innebär att det är av stor vikt för Söderhamn att hitta vad som är unikt med destinationen och skapa en varumärkespersonlighet, för att sedan kommunicera ut detta för att på så sätt öka attraktiviteten, och således skapa ett starkt varumärke så att dem kan vara konkurrenskraftiga sett till andra konkurrerande turistdestinationer. LÄS MER

  5. 5. Naturkatastrofens kraft på destinationers marknadsföring : En fallstudie om skogsbränderna i Ljusdals kommun 2018

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Alexia Holse; Hampus Stedt; [2022]
    Nyckelord :turism - naturkatastrofer - destinationsmarknadsföring - kriskommunikation;

    Sammanfattning : Sommaren 2018 var det extremt varmt i många delar av Sverige. Stora delar av skog och mark var extremt torra och det fanns stor risk för skogsbränder att snabbt sprida sig. I mitten av juli larmades räddningstjänsten i Gävleborg, till en skogsbrand i Ljusdals kommun. LÄS MER