Sökning: "Differentieringsstrategier"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade ordet Differentieringsstrategier.
1. Temaarvsturism - Temaparkernas unika differentieringsstrategi
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Att differentiera sig som företag är viktigt idag för att bestå livskraftig inom den ständigt växande turismbranschen. Fenomenen kulturarv och tematisering används som differentieringsstrategier inom temaparker men begreppen storytelling och nostalgi används också inom temaparker för att skapa konkurrenskraft. LÄS MER
2. Hållbarhetsarbete i bygg- och fastighetsbranschen : Hur kan hållbarhetsarbete skapa konkurrensfördelar? – En jämförande studie mellan business-to-business och business-to-consumer företag.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Det är inte bara lagkrav som blir striktare gällande företags hållbarhetsarbete utan även intressenters förväntningar. Business-to-business och business-to-consumer företag har skilda intressenter och således förväntningar som påverkar deras hållbarhetsarbete. LÄS MER
3. En skola för alla? Att utmana högpresterande elever genom differentierad undervisning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktikSammanfattning : Forskning och egna erfarenheter tyder på att högpresterande elever inte utmanas tillräckligt. Syftet är att undersöka hur lärare differentierar svenskundervisningen med högpresterande elever i åtanke, och vilka förutsättningar som krävs för att genomföra en sådan undervisning. LÄS MER
4. Recept på differentiering : En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Recept på differentiering – En studie om differentiering och kundlojalitet på den svenska apoteksmarknaden Författare: Elin Enblom & Anita Music Handledare: Richard Afriyie Owusu Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete på magisternivå 30 hp. Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT2017. LÄS MER
5. Varumärkesteorins applicerbarhet på individers personliga varumärken - En kvantitativ studie om möjligheten att tillämpa varumärkesteoretiska differentieringsstrategier på individer
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Personal branding is becoming increasingly popular. Although a lot of the literature available in this area is based on celebrities' personal experiences, which imply that, its applicability on a general level can be questioned. LÄS MER