Sökning: "Digital Entertainment Services"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Digital Entertainment Services.
1. ”HAR JAG EN BOK I ÖRONEN KAN JAG GÅ HUR LÅNGT SOM HELST”. En kvalitativ studie om användares relation till ljudböcker jämfört med tryckta böcker
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Har jag en bok i öronen kan jag gå hur långt som helst, or If I have a book in my ears, I can walk as far as I want, is a qualitative study that explores users' relationship with streamed audiobooks, compared to books in printed format. The choice of topic is driven by the fact that digitalization has transformed literature as a medium and the book industry as an enterprise. LÄS MER
2. The Social Media Dilemma:Millennials Dealing With Data Tracking in a Mediatized Society
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Through its growing popularity, social media platforms have become influential in our society. Data tracking allows social media platforms to continue providing free and personalized services. LÄS MER
3. Performance Assessment of Networked Immersive Media in Mobile Health Applications with Emphasis on Latency
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : Cloud VR/AR/MR (Virtual Reality, Augmented Reality, and Mixed Reality) services representa high-level architecture that combines large scale computer resources in a data-center structurestyle set up to render VR/AR/MR services using a combination of very high bandwidth, ultralow latency, high throughput, latest 5G (5th Generation) mobile networks to the end users. VR refers to a three-dimensional computer-generated virtual environment made up ofcomputers, which can be explored by people for real time interaction. LÄS MER
4. Insamling och användning av data för vidareutveckling av spel : Med fokus på multiplayer datorspel
Kandidat-uppsats, KTH/Integrerad produktutvecklingSammanfattning : Digitala spel har blivit ett allt vanligare sätt för underhållning, där industrin har sett en stor ökning av användare, vilket har stor sannolikhet att fortsätta även i framtiden. Dessa spel har ökat i komplexitet i takt med den teknologiska utvecklingen från 90-talet tills idag, där Internet har haft stor påverkan och introducerat nya möjligheter. LÄS MER
5. Strategier för konkurrenskraft i ett digitalt ekosystem : En jämförelse mellan teori, praktik och konsumentupplevelse av maximerat kundintresse
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : In today's society we have come to depend on digital media to carry out several daily tasks in order to achieve a fluent lifestyle. But with all of these handy features at our reach, entertainment has emerged permanently accessible for most individuals and as a result people in general spend more time in front of digital screens. LÄS MER