Sökning: "Digital interaction"

Visar resultat 1 - 5 av 1162 uppsatser innehållade orden Digital interaction.

  1. 1. En vågskål mellan anpassning och intrång. En kvalitativ studie om hur generation Z uppfattar sin integritet vid riktad reklam online.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Stina Stensson; [2024-03-01]
    Nyckelord :Generation Z; Integritet; Riktad reklam; Online;

    Sammanfattning : In today's society, the internet is an integral part of people's everyday lives, where every digital interaction creates a unique imprint. Through our online activities, we are carefully tracked and analyzed by various actors, primarily companies, who strive to create advertising that reaches us in our digital habitat. LÄS MER

  2. 2. Together, Apart Community and Connection in an Online Sangha

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religion

    Författare :Edward Olsson; [2024-01-30]
    Nyckelord :online interaction; online religion; Zen Buddhism; medium-as-language; medium-as-environment; netnography;

    Sammanfattning : This thesis investigates how the online, global Zen Buddhist community, Treeleaf Zendo, facilitates its meditation sessions, social events and forum, and how the members of the community experience this communication. Through examining the different digital media used in the community, the nature of the interconnection has been studied. LÄS MER

  3. 3. Kan man lära gamla hundar att sitta? : En kvalitativ intervjustudie om fyra äldre människors användning av digitala skärmar

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Sofia Aspholm; [2024]
    Nyckelord :media-usage; elderly; uses and gratifications; affordances and constraints; adoption categories; digital screens.;

    Sammanfattning : The focus of this thesis is on how elderly people make use of digital screens. The study studies how these elderly individuals view their screen time and it highlights how they have adapted to an ever-changing media landscape. LÄS MER

  4. 4. Cyberhygien hos högskolestudenter - Vilka åtgärder behövs för att upprätthålla en god cyberhygien bland högskolestudenter i Sverige

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Marina Vacari; Cecilia Eriksson; [2024]
    Nyckelord :Cyberhygien; cyberattacker; cyberhot; online integritet; säkerhet; informationssäkerhet;

    Sammanfattning : Den digitala interaktionen har blivit en väsentlig del av individers vardag. Ökad användning av digitala tjänster har också lett till en exponentiell ökning av diverse cyberhot. LÄS MER

  5. 5. Swipe to buy? : Examining the influence of Instagram and TikTok onmillennials fast fashion purchases

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Yahya Qayyum; Omar Wattar; Faisal Aljalab; [2024]
    Nyckelord :User-Generated Content; Millennials; Fast Fashion Industry; Ultra fast fashion; Digital Marketing; Consumer Behavior; Instagram; TikTok; Qualitative Research; Social Influence Theory; Buying Behavior Theory.;

    Sammanfattning : This thesis explores the influence of User-Generated Content (UGC) on the purchasingdecisions of millennials in the fast fashion industry, particularly through the platformsInstagram and TikTok. The research delves into the transformation from offline to onlinemarketing within the fast fashion sector, examining both fast-fashion and ultra-fast fashion tounderstand UGC's impact on consumer behavior, including environmental and ethicalconcerns. LÄS MER