Sökning: "Digital tjänsteinnovation"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Digital tjänsteinnovation.

  1. 1. Portfolio Försäkra Beredskapen för digital tjänsteinnovation i ett försäkringsförmedlingsföretag.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Stefans Inkovs; Miran Abdullah; [2023]
    Nyckelord :Artificial Intelligence; RPA - Robotic Process Automation; Digital Service Development; Innovative Technology; Insurance Sector; Portfolio Insurence; Customer Experience; Technological Innovation; Customer Loyalty; Sustainable Growth; Competitive Advantage; Cost Reduction; Technological Competency; Insurance Brokerage; Artificiell Intelligens; RPA - Robotprocessautomatisering; Digital Tjänsteutveckling; Innovativ Teknologi; Försäkringssektorn; Portföljförsäkring; Kundupplevelse; Teknologisk Innovation; Kundlojalitet; Hållbar Tillväxt; Konkurrensfördel; Kostnadsminskning; Teknologisk Kompetens; Försäkringsförmedling;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker utvecklingen av digitala tjänster och integrationen av innovativ teknik hos försäkringsförmedlingsföretaget Portfolio Försäkra. Under de inledande diskussionerna med VD, Andreas Adolfsson, noterades att företaget hade vissa luckor i sitt digitala tjänsteutbud och saknade användning av innovativ teknik. LÄS MER

  2. 2. Datadrivet värdeskapande i offentlig sektor : En fallstudie av business intelligence och digital tjänsteinnovation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Victor Lyzell; Oliver Knorn; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The technological advancements of the last few decades have led to a fleeting environment for businesses to operate in. The needs and expectations of the public seem everchanging. LÄS MER

  3. 3. Service innovation in the pharmaceutical industry : How do existing value propositions restrict the adoption of new resources?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Jansson; Anton Anhammer; [2021]
    Nyckelord :Service-dominant logic; service innovation; value proposition; practices; restrictions; digital resources; pharmaceutical industry.;

    Sammanfattning : The topics of value propositions and service innovation have been highly interesting topics within service-dominant logic. Something that has not been studied in previous research, and the purpose of this thesis, is to investigate; how current value propositions restrict service innovation by restricting digital resource utilization. LÄS MER

  4. 4. Videostreamingtjänster kontra illegala alternativ : En kvalitativ undersökning av konsumtionsvanor

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Tamas Katzer; Albin Wennberg; [2020]
    Nyckelord :streaming; streamingtjänster; konsumtionsvanor; netflix; digital tjänsteinnovation;

    Sammanfattning : The streaming market has gained momentum and many services are now staples in our everyday life. We have investigated the consumer satisfaction of the video streaming industry, to see if consumers were happy with the currently available services and if not, what drives them away? There are many illegal alternatives to the legal video streaming services and this paper explains some of the decision making that the ordinary consumer goes through when choosing between legal and illegal alternatives. LÄS MER

  5. 5. Digital tjänsteinnovation för kompetenscenter på regional nivå : En fallstudie av Automation Region

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Douglas Gyllhamn; Filip Lindevall; Johan Graff Andersson; [2019]
    Nyckelord :matchmaking; crowdsourcing; community; innovation; kompetenscenter; samverkan; nätverk; digitalisering;

    Sammanfattning : Research question: How can a regional centre of excellence develop new opportunities for digital collaboration? Purpose: The aim of the study is to explore new opportunities for collaboration through interviews of six member companies to the center of excellence Automation Region. The interest in the study is to investigate the value and possible obstacles and needs the members experience in the service / services provided. LÄS MER