Sökning: "Digitalization"

Visar resultat 1 - 5 av 315 uppsatser innehållade ordet Digitalization.

  1. 1. Leadership during change : A study of leadership within the rapidly changing transaction banking environment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Sarah Fallström; [2018]
    Nyckelord :Leadership; Strategic Renewal; Transformational Leadership; VUCA; Change;

    Sammanfattning : Transaction banking is changing in a fast pace due to digitalization, changes in regulation, new competition in the market etc. This acronym VUCA describes this environment; Volatility, Uncertainty, Complexity and Ambiguity. Due to changes in technology, politics and economics strategic renewal is critical to ensure long term survival. LÄS MER

  2. 2. "Nowadays people know the price of everything and the value of nothing." A Study of the Structural Changes in the Swedish Bookstore Industry

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Jacqueline Kraft; [2018]
    Nyckelord :Digitalization; E-commerce; Industrial organization; Book industry; SCP;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to understand how a growing share of e-commerce affects the Swedish bookstore industry. The focus lies on determining the changes in market structure and market conduct and the interrelatedness of the two constructs. LÄS MER

  3. 3. Tanka inte en diesel med bensin : En experimentell studie om förtroendet för journalistik och varumärken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation; Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation

    Författare :Evelina Johansson; Johanna Wingstrand; [2018]
    Nyckelord :trust; journalism; brands; public; public relations; förtroende; journalistik; varumärken; publik; public relations;

    Sammanfattning : Med grund i ett för journalistiken fallande förtroende, vilket i kombination med PR’s ökade inflytande anses medföra en demokratisk utmaning, är syftet med denna studie att komparativt se på publikens förtroende för varumärken respektive journalistik. Inledningsvis intresserar den sig för vilka, om några, skillnader och effekter det finns på förtroendet beroende på avsändartyp. LÄS MER

  4. 4. Digitalization of the finance function and hybridisation in departmental battles: a multiple exploratory case study

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Jan Havelka; Carl-Henrik Källroos; [2018]
    Nyckelord :Digitalization; Finance function; Accounting systems; Hybridisation;

    Sammanfattning : In this paper, we investigate technology advancements and their impact on the finance function, more specifically, we are focusing on the digitalization of the finance function. Previous literature on accounting information systems and later enterprise resource planning systems find that opportunities as well as challenges arise when companies are adopting new systems and processes. LÄS MER

  5. 5. Who is your partner? Knowledge transfer between a large firm and a start-up

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Hannah Molin; Patrik Ujlaki; [2018]
    Nyckelord :Knowledge transfer; Inter-organizational dynamics; Absorptive capacity; Large firm; Start-up;

    Sammanfattning : As cooperative agreements between larger firms and start-ups continue to surge in the era of digitalization, the knowledge transfer between two such parties become increasingly important to understand. This thesis aims to shed light on how the inter-organizational dynamics between a large firm and a start-up affect knowledge transfer in the context of digitalization, covering power relations, trust and risk, structures and mechanisms, and finally social ties. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet Digitalization.

Din email-adress: