Sökning: "Distributor Brand"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Distributor Brand.

  1. 1. Reklam som hörs - En kvalitativ studie av influencer marketing i podcasts

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Filippa Olin; Zaza Lindau; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; podcast; retorik; ethos; logos; pathos; storytelling; identifikation; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globala mediesamhälle har digitala medier fått en allt större betydelse för individer, organisationer och samhället i stort. I takt med detta har förväntningarna på företags digitala närvaro ökat, vilket i sin tur har inneburit en större efterfrågan på nya marknadsföringsverktyg. LÄS MER

  2. 2. The Korean skincare conquest : A qualitative study about Korean skincare product's popularity in France

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Ariane Menache; Valentin Bailleux; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : France is an important actor in the cosmetic industry with famous brands like Dior, L'Oreal, or Yves Rocher. Hence, the French cosmetic industry attracts consumers thanks to its historical experience, the acknowledged quality of its products, or the luxury image these brands suggest. LÄS MER

  3. 3. Skylta med framgång : En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Jonatan Eriksson; Philip Svensson; [2016]
    Nyckelord :Digital signage; signage; experience; brand experience; servicescape.; Digital skyltning; skyltning; upplevelser; varumärkesupplevelse; servicemiljö.;

    Sammanfattning : Titel: Skylta med framgång – En kvalitativ studie om hur konsumenter upplever digital skyltning i servicemiljön Författare: Jonatan Eriksson & Philip Svensson Handledare: Joachim Timlon Examinator: Bertil Hultén Kurs: Examensarbete 30hp, Civilekonomprogrammet inriktning marknadsföring, Linnéuniversitetet Kalmar, VT 2016. Forskningsfråga: Hur upplever konsumenter digital skyltning i olika servicemiljöer? Syfte: Syftet med detta examensarbete är att beskriva och analysera digital skyltning och dess påverkan på upplevelser i olika servicemiljöer. LÄS MER

  4. 4. Ett starkt varumärke når fram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :WESTIN WESTIN; KAJSA TORSTENSSON; [2011]
    Nyckelord :internet; skor; brand; online visual merchandising; brand equity; footwear; varumärke; webbutik; online reseller;

    Sammanfattning : Den ökade betydelsen av att som företag ha ett starkt varumärke för att synas på marknaden har inneburit att det läggs ner allt mer tid och resurser på varumärkeshöjande aktiviteter inom företagen. Den växande virtuella världen och den ökade handeln på Internet har i kombination med vikten av ett starkt varumärke skapat en komplicerad situation. LÄS MER

  5. 5. The Management of a Distributor in a B2B Perspective -a case study of Getinge AB-

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Therese Linde; Magnus Holmqvist; [2011]
    Nyckelord :Management of enterprises; Medical eqipment; Branding; Relationship marketing; B2B; Distributors; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : The usage of foreign distributors on international markets has increased steadily over the past 30 years. Manufacturers who operate in a business-to-business environment now see the benefits by using this form of arrangement. LÄS MER