Sökning: "Djurgården Hockey"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Djurgården Hockey.
1. Ett varumärke för framtiden : En kvalitativ studie kring Djurgården IF Hockeys varumärkesbyggande
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Att jobba med sitt varumärke och sin identitet har blivit en vardag för de svenska idrottsföreningarna. Under säsongen 21/22 påbörjade Djurgården IF Hockey ett förändringsarbete kring varumärket vilket efter degraderingen från SHL blev alltmer påtagligt. LÄS MER
2. Torpedhockey, äta orm och samhällsprojekt. : En fallstudie om utvecklingen av Djurgården Hockeys varumärkesidentitet
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/FöretagsekonomiSammanfattning : Det är år 2020 få klubbar i svensk elitishockey som är ekonomiskt hållbara och i lägre divisioner når inte klubbarna sportslig framgång utan stora ekonomiska risker. Djurgårdens IF har vunnit flest svenska mästerskap i ishockey för herrar i Sverige och har en verksamhet med en stabil ekonomi samtidigt som klubben år 2020 är i toppskiktet i landets högsta divisioner för herrar, damer och juniorer i ishockey. LÄS MER
3. Uppdrag fyll arenan: En explorativ studie av Hammarby Fotbolls och Djurgården Fotbolls strategier för ökade publiksiffror
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The purpose of this Bachelor's thesis was to empirically study how two big Swedish football clubs with similar preconditions can differ substantially in their attendance levels. Since 2013 Hammarby Fotboll and Djurgården Fotboll share the same stadium, and since then Hammarby Fotboll has outrun Djurgården Fotboll considerably in the attendance figures. LÄS MER
4. Pucken glider in... : En jämförelse av två hockeyklubbars varumärkesidentitet och varumärkesimage
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Att folk inte förstår vad man säger beror på flera olika anledningar. En självklar orsak till att detta är till exempel givetvis om man inte talar samma språk. Men även om man skulle begripa varandra i en konversation betyder inte det att sändarens budskap tolkas på önskat sätt av mottagaren. LÄS MER
5. Bortom det sportsliga : - en komparativ studie om problem samt möjligheter i AIK Hockeys externa kommunikation via Hemsida och Instagram
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMKSammanfattning : AIK Hockey har under ett antal år haft problem med låga publiksiffror på hemmamatcherna. Det finns många olika anledningar till att publiken sviker, men syftet med denna uppsats har varit att genom en jämförande analys med Djurgården Hockey, beskriva och analysera hur AIK hockey kommunicerar via hemsidan och Instagram till publiker. LÄS MER