Sökning: "Dungeon"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade ordet Dungeon.

  1. 1. Exploring the aesthetical qualities of scaled game maps through Human-AI Collaboration

    M1-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Petter Rignell; Christian Sjösvärd; [2023]
    Nyckelord :game design; scale; scalability; aesthetics; AI; Human-AI Collaboration; MAP-Elites; EDD;

    Sammanfattning : The primary objective is to explore the scalability of two-dimensional game maps while preserving certain aesthetical qualities in scaled representations. By either upscaling or downscaling the maps, features of the map inducing these aesthetical qualities may diminish. LÄS MER

  2. 2. AI as a Creative Colleague in Game Level Design

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Tinea Larsson; [2022]
    Nyckelord :Computer Games; Game Level Design; Mixed-Initiative Co-Creativity; Human-AI Interaction;

    Sammanfattning : This paper describes a modification to the mixed-initiative co-creative tool, the Evolutionary Dungeon Designer, and a study performed to evaluate and analyze the co-creative relationship between human designer and AI. The relationship between AI and human designer in creative processes is delicate, as adjusting the autonomy of the AI can negatively affect the user experience. LÄS MER

  3. 3. AI-Assisted Authorship

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Adam Ovilius; Oskar Kylvåg; [2022]
    Nyckelord :Causal Language Models; Game design; Mixed Initiative Co-Creation; Narrative in Games;

    Sammanfattning : Writing is a notoriously time-consuming and challenging activity that is difficult to avoid during the development of a game, and the steady increase in complexity behind producing games is putting pressure on the industry to cut unnecessary costs and streamline processes. With recent breakthroughs in Neural Network research the capabilities of causal language models like the GPT models made by OpenAI have reached a level where they could be used to assist with creative assignments that previously only could be done to an acceptable level of quality by a human writer. LÄS MER

  4. 4. Papper, Penna, Tärning, Skriv! : En uppsats om rollspelshandböcker som hjälpmedel för kreativa skrivprocesser

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Sebastian Kärrman; [2022]
    Nyckelord :Rollspel; Kreativt skrivande; skrivprocesser;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker möjligheterna att använda handböcker för Papper-och-penna-rollspels som verktyg för en skribent att utveckla sina skrivprocesser. Uppsatsen utgår ifrån de två handböckerna till rollspelet Dungeons & Dragons 5th Edition, Player’s Handbook samt Dungeon Master’s Guide, och analyserar dessa med fokus på hur spelare och spelledare uppmuntras att skapa sina narrativ och utveckla dessa med hjälp av troper och samarbete med andra spelare. LÄS MER

  5. 5. Varianter av Occupancy-Regulated Extension : Tekniker för iterativ generering av tätt packade rum i en dungeon

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Erik Hagberg; [2022]
    Nyckelord :Procedural Content Generation PCG ; Dungeon Generation; Computer Games;

    Sammanfattning : Occupancy Regulated Extension (ORE) är en algoritm som används för att procedurellt generera banor till spel. Detta arbete undersökte användning av ORE för att skapa byggnader med tätt packade rum, specifikt från ett prestandaperspektiv. Detta genomfördes med treimplementationer av olika varianter av ORE. LÄS MER