Sökning: "E CRM"
Visar resultat 1 - 5 av 75 uppsatser innehållade orden E CRM.
1. Modebranschens strategier under & efter pandemin : En empirisk kvalitativ studie av företagens reaktioner mot Covid-19 pandemin
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Forskningsfråga: - Hur har modebranschen i Sverige anpassat sina strategier under och efter pandemin? Vilka åtgärder har vidtagits för att hantera de utmaningar och påfrestningar som uppstått? Syftet: Syftet med studien är att analysera modebranschens strategier i Sverige under och efter pandemin. Dessutom vilka åtgärder som har vidtagits för att hantera utmaningar och påfrestningar. LÄS MER
2. Införandet och tillämpningen av CRM i svenska myndigheter : En fenomenografisk studie om hur CRM upplevs av medarbetare på svenska statliga myndigheter
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : I föreliggande uppsats studeras tillämpningen av Customer Relationship Management i svenska statliga myndigheter, med särskilt fokus på berörd personals uppfattningar om CRM-system. Undersökningar kring ämnet har tidigare verkställts i bland annat Västeuropa och USA och i dessa studier har tonvikt lagts på hur verksamhetens effektivitet har påverkats av CRM, men inga undersökningar av liknande slag har ägnats åt svenska myndigheter. LÄS MER
3. Potential for improving public services by exploring citizens’ communication to public organizations in Sweden
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Little et al., (1971) define citizen feedback as information from citizens directed to societal institutions, particularly government, to improve their functioning. LÄS MER
4. The Impact of Gamification on User Engagement in a Secondhand E-commerce platform
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Using game elements in a non-game context, called gamification, has grown popular recently and can be seen in education, health, and on e-commerce websites. In this thesis, the use of game elements, specifically badges is evaluated on a secondhand website. LÄS MER
5. How to gain and retain customers : a case study of how the daily work with CRM and e-CRM unfolds amongst large-scale firms in a contingent environment
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : It has become increasingly important in the last decade to stay on top of the rapid digitalization, which has made efficient management of customer relationships increasingly essential for firms to implement within their business process. This has led to Customer Relationship Management (CRM) and the digital extension of it, electronic Customer Relationship Management (e-CRM) becoming cornerstones to the daily operations of many large-scale firms. LÄS MER