Sökning: "E-Lärande"
Visar resultat 1 - 5 av 73 uppsatser innehållade ordet E-Lärande.
1. En kunskapssöversikt av läs- och skrivprocesser inom svenskundervisning för särbegåvade elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Institutet för studier i Malmös historia (IMH)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att utforska strategier och anpassningar inom svenskundervisningen för att effektivt utmana särbegåvade elever. Utmaningarna ligger i att skapa en lärandemiljö som möter de unika behoven hos särbegåvade elever och det finns även utmaningar med arbetet av deras intellektuella utveckling. LÄS MER
2. Hästen och vagnen vs. Ferrarin : En fallstudie med fokus på digital utbildning inom vård och omsorg.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Sweden’s healthcare sector faces a significant challenge due to the increasing life expectancy and aging population. This is exacerbated by the anticipated decrease in the working age population, creating extended competency supply challenges for municipalities and regions. LÄS MER
3. Establishing requirements for an e-learning platform for the chemiluminescence analyser LIAISON XL
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : E-learning has surged in popularity due to technological advancements and the COVID-19 pandemic, proving effective across various fields, including the healthcare sector. DiaSorin AB, a subsidiary of DiaSorin, a multinational biotechnology company, is exploring e-learning as an alternative to the on-site courses they are currently offering their customers, who mainly consist of laboratory personnel. LÄS MER
4. Crossing Borders Digitally : A Minor Field Study on Online Challenge Driven Education
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : With advancements in educational digitalisation, new opportunities for international collaboration on education have been created. Through the KTH Global Development Hub collaboration, students from universities in Botswana, Kenya, Sweden and Tanzania participate in modules with Challenge Driven Education (CDE). LÄS MER
5. Implementation and usability evaluation of a responsive e-learning administration tool
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : In today’s modern society large amounts of learning materials and lectures have beendigitalized and made available in different forms as video, text and images on variousplatforms. Platforms specific to e-learning are common and having a design that is bothresponsive and with high usability plays a great part in how users can absorb information. LÄS MER