Sökning: "E-commerce"

Visar resultat 1 - 5 av 694 uppsatser innehållade ordet E-commerce.

  1. 1. Analys av svenska handelsföretags lokala anpassning av produktutbud och marknadskommunikation i Kina - En fallstudie av H&M, IKEA och Gina Tricot

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Olivia Pivén; Sara Svärd; [2018-05-31]
    Nyckelord :Export Strategy; Frugal Innovation; International marketing; Local Adaption; Marketing Communication; Psychic Distance; Retail; Sales Channel.;

    Sammanfattning : China has during the last 50 years developed into becoming the second largest economy in the world. There have been many changes in the global market with an increased globalization. LÄS MER

  2. 2. Den digitala handelns fastighetsmarknad - Var ska E-handeln lokaliseras?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Eric Håkansson; Linus Nässén Odell; [2018]
    Nyckelord :E-handel; logistik; lager; fastighet; lokaliseringsteori; regression; intervju; GIS; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The fact that e-commerce has increased significantly in recent years has not gone unnoticed, and its features have been marked in both private life as well as in business. The physical commerce has changed to an increased shopping through the internet, which is a development of the trade of goods that was one of the earliest commercial forms. LÄS MER

  3. 3. Your secret weapon to achieve E-Loyalty : A Quantitative Study On Antecedents Leading To E-loyalty

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Farnoush Azizi; XiLu Wang; [2018]
    Nyckelord :E-commerce; E-retailing; E-retailer; E-loyalty; E-satisfaction; E-trust; Perceived value;

    Sammanfattning : With the rise of e-commerce, more and more retailers switch the focus to online environment. In order to gain customers’ e-loyalty, e-retailers have to pay more attention to e-loyalty itself and its antecedents. LÄS MER

  4. 4. Enhancing consumers' purchase intention by augmented reality : The relationship between augmented reality and Swedish millennials’ online purchase intention of shopping goods

    Magister-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi; Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Anne Dybdal Andersen; Leonie Schreck; [2018]
    Nyckelord :Augmented reality; purchase intention; online retail; e-commerce; Swedish millennials; shopping goods; consumer perception; online shopping experience;

    Sammanfattning : Aim The aim of the study is to test the relationship between augmented reality and the Swedish millennials’ purchase intention of shopping goods. Methods A survey was distributed online to Swedish millennials (born between the years of 1982 and 2000). LÄS MER

  5. 5. Gör det själv! : En flerfallsstudie över skapandet av e-handelssidor med hjälp av e-handelsplattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media; Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Axel Wesström; Pontus Gustafsson; [2018]
    Nyckelord :B2C; ecommerce; ecommerce platform; usability; user-friendly; web development; B2C; E-handel; e-handelsplattformar; användarvänlig; användbar; webbutveckling;

    Sammanfattning : I dagens samhälle flyttar allt fler tjänster online, något som människor idag kommit att förvänta sig. E-handel är inget undantag till detta. Intäkter från e-handel har ökat stadigt på senare år och blivit en allt större del av handelns intäkter överlag. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet E-commerce.

Din email-adress: