Sökning: "E-handel problem"

Visar resultat 1 - 5 av 143 uppsatser innehållade orden E-handel problem.

  1. 1. Computationally Efficient Explainable AI: Bayesian Optimization for Computing Multiple Counterfactual Explanantions

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Giorgio Sacchi; [2023]
    Nyckelord :Explainable AI; Counterfactual Explanations CFEs ; Bayesian Optimization BO ; Black-Box Models; Model-Agnostic; Machine Learning ML ; Efficient Computation; High-Stake Decisions; Förklarbar AI; Kontrafaktuell Förklaring CFE ; Bayesiansk Optimering BO ; Svarta lådmodeller; Modellagnostisk; Maskininlärning; Beräkningsmässigt Effektiv; Beslut med höga insatser;

    Sammanfattning : In recent years, advanced machine learning (ML) models have revolutionized industries ranging from the healthcare sector to retail and E-commerce. However, these models have become increasingly complex, making it difficult for even domain experts to understand and retrace the model's decision-making process. LÄS MER

  2. 2. Tur och retur : Ett cirkulärt förhållande mellan köp- och returprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Frida Holm; Jenny Lilja; Moa Ekström; [2023]
    Nyckelord :Return process; Return policies; e-commerce; communication; customer journey; profitability; purchase process; Returprocessen; returhantering; returpolicy; e-handel; kommunikation; kundresan; lönsamhet; köpprocess;

    Sammanfattning : Returer är ett ämne som fått stor uppmärksamhet i dagens modeindustri på grund av ökad medvetenhet om hållbarhet och för att returer utgör en risk för företags lönsamhet. I takt med att e-handeln växt har antalet returer ökat och det blir därför viktigt för företag att rikta resurser mot att förebygga returer. LÄS MER

  3. 3. Longtail-fenomenet i svenskdagligvaruhandel : En kvantitativ studie av försäljningskoncentrationen i den svenska dagligvaruhandelns e-handel jämfört med fysisk handel.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Martin Amrén; Albin Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Long tail; Pareto; superstars; grocery; e-commerce; omni-channel; multi-channel; sales concentration; Longtail; pareto; superstars; dagligvaror; e-handel; omni-channel; multi-channel; försäljningskoncentration;

    Sammanfattning : Bakgrund: Med digital utveckling ökar användandet av digitala kanaler för att köpa produkter. Utvecklingen sätter ökad press på handeln att utveckla sitt digitala erbjudande. Problemformulering: Förutsättningarna att driva handel skiljer sig åt online jämfört med offline, sett både ur perspektiv från återförsäljare och köpare. LÄS MER

  4. 4. Freedom in the Digital Age - VAT challenges from data as currency and the platform economy

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :André Dammert; [2023]
    Nyckelord :Value Added Tax VAT ; e-commerce; Bitcoin; Data as Currency; Platform Economy; Natural Rights; Public Choice; Governing the Commons; New Institutionalism; Law and Political Science;

    Sammanfattning : 2000-talet har introducerat nya sätt att bedriva e-handel, med plattformsekonomin som suddar ut gränserna för vilken person som tillhandahåller tjänster från ett mervärdesskatteperspektiv. Bitcoin har blivit pengar för internetåldern. LÄS MER

  5. 5. Implementering av mätpixelbibliotek för en e-handelsplattform

    M1-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Susanne Ström Hyvärinen; Bartosz Ugniewski; [2023]
    Nyckelord :e-commerce; tracking tags; data collection system; e-handel; spårningstaggar; mätpixelbibliotek;

    Sammanfattning : Projektet handlar om utveckling av ett mätpixelbibliotek och en besöksräknare för företaget Askås. Detta är ett viktigt område på grund av att spårning av användardata på webben blir allt vanligare och låter oss förstå användarbeteende noggrannare. LÄS MER