Sökning: "E-handel"

Visar resultat 1 - 5 av 546 uppsatser innehållade ordet E-handel.

  1. 1. CENTER-STAGE EFFECT OCH AFFECT HEURISTIC: VAD MOTIVERAR BESLUT ONLINE? En undersökning om vikten av positionering och affektionsskapande markörer på nästintill identiska alternativ

    Kandidat-uppsats, Institutionen för tillämpad informationsteknologi

    Författare :Linn Englund; Emma Nordqvist; [2018-07-04]
    Nyckelord :Center-stage effect; Affect heuristic; positionering; affektion; beslutsfattande; e-handel; positionspreferenser; online;

    Sammanfattning : Different positioning of identical and nearly identical objects has been shown to play adetermining role on preferences and therefore decision-making. What position is mostpreferred during different kinds of situational decision-making has been a long-goingdiscussion and researchers have yet to reach an agreement. LÄS MER

  2. 2. Differentierad returhantering där kunden registrerar returen online - En metod för att utveckla arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ellinor Joelsson; Linnéa Ragnell; [2018-06-26]
    Nyckelord :Differentierad returhantering; returer; e-handel; klädbranschen; onlineregistrering; segmentering; customer journey; returvolym; gatekeeping; avoidance; omvänd logistik;

    Sammanfattning : E-handel av kläder fortsätter att öka och följaktligen ökar andelen konsumentreturer. Det väckte intresset av att undersöka hur arbetet med returer för e-handlare i klädbranschen kan förändras. LÄS MER

  3. 3. Big Data i den digitala matbutiken - En kvalitativ studie om dataanvändning i svensk dagligvaruhandel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sebastian Agerhäll; Christian Schultz; [2018-06-25]
    Nyckelord :Dagligvaruhandel; Big Data; Artificiell intelligens; e-handel; maskininlärning;

    Sammanfattning : Dagligvaruhandeln på internet blomstrar och slår årliga försäljningsrekord vilket inneburit attde svenska handlarna ökat sin närvaro på internet. Den ökade aktiviteten på webben medförökad tillgång på stora datamängder, så kallad Big Data. LÄS MER

  4. 4. Relationen mellan varumärken och lojalitet inom e-handel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Moa Hallenborg; Angelinn Lingemark; [2018-01-24]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Den digitala handelns fastighetsmarknad - Var ska E-handeln lokaliseras?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Fastighetsvetenskap

    Författare :Eric Håkansson; Linus Nässén Odell; [2018]
    Nyckelord :E-handel; logistik; lager; fastighet; lokaliseringsteori; regression; intervju; GIS; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : The fact that e-commerce has increased significantly in recent years has not gone unnoticed, and its features have been marked in both private life as well as in business. The physical commerce has changed to an increased shopping through the internet, which is a development of the trade of goods that was one of the earliest commercial forms. LÄS MER

BEVAKA DENNA SÖKNING

Få ett mail när det kommer in nya uppsatser på ämnet E-handel.

Din email-adress: