Sökning: "E-sport"

Visar resultat 1 - 5 av 76 uppsatser innehållade ordet E-sport.

  1. 1. Predicting Counter-Strike Matches using Machine Learning Models

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statistiska institutionen

    Författare :Erik Broms; William Nordansjö; [2024]
    Nyckelord :Mathematics and Statistics;

    Sammanfattning : Sports betting is a widespread industry where predictive modeling play a big role. The goal of this thesis is to explore the possibilities of machine learning within the realm of e-sport prediction. The data used for this thesis is publicly available data was recorded over a three year period. LÄS MER

  2. 2. Motivationsfaktorer till E-sport : En kvalitativ studie om unga vuxnas motivationsfaktorer till E-sport

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Niklas Papazissis; [2023]
    Nyckelord :Självbestämmandeteorin; E-sport;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. E-sport, en risk- eller friskfaktor? En kartläggning över e-sportares hälsovanor

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Människan i rörelse: hälsa och rehabilitering

    Författare :Klara Bech; Tess Trollstad; [2023]
    Nyckelord :E-sport; hälsa; stillasittande; skärmvanor; fysisk aktivitet; sömn; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Resultatet visade att majoriteten av deltagarna hade goda sömnvanor men däremot många timmar stillasittande och skärmtid varje dag. Mellan 25-60 % (beroende på grupptillhörighet) nådde inte upp till WHOs rekommendationer avseende fysisk aktivitet för vuxna och runt hälften i alla grupper hade besvärats av smärta i muskler och leder (senaste månaden utifrån när enkäten besvarades). LÄS MER

  4. 4. TOURNAMENT DESIGN FOR A 3-TEAM-IN-A- MATCH COMPETITIVE GAME : Established format under new conditions

    Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Bryan Curchod; [2023]
    Nyckelord :tournament; 3 teams; competition; Monte Carlo simulation; operational research; e-sport;

    Sammanfattning : Modern tournament formats for versus-type games are well adapted to games with no more than 2 actors in a single match but poorly performs in terms of accuracy (i.e., having the strongest participant win) or match count when used for a game that pits three players against each other in a single match. LÄS MER

  5. 5. Do cognitive abilities differ between competitive and non-competitive players of the e-sport Counter-Strike : Global Offensive?

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Linus Andersson; [2023]
    Nyckelord :e-sports; Counter-Strike: Global Offensive; cognitive abilities;

    Sammanfattning : The rise of competitive e-sports and its increasing popularity with several million players worldwide across various games has sparked an interest in the cognitive abilities associated with it. This study aimed to investigate if there is a relationship between competitive play and an increase in cognitive ability, as measured by performance in cognitive tasks. LÄS MER