Sökning: "EMI music"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden EMI music.

  1. 1. The Hell Harp of Hieronymus Bosch. The building of an experimental musical instrument, and a critical account of an experience of a community of musicians.

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Johannes Bergmark; [2019-10-08]
    Nyckelord :Experimental musical instruments; improvised music; Hieronymus Bosch; musical performance art; music sociology; surrealism;

    Sammanfattning : Taking a detail from Hieronymus Bosch’s Garden Of Earthly Delights as a point of departure, an instrument is built for a musical performance act deeply involving the body of the musician. The process from idea to performance is recorded and described as a compositional and improvisational process. LÄS MER

  2. 2. När konsumenter till följd av den digitala utvecklingen kommer nära musiken : En studie om samskapande av värde mellan marknadsledande skivbolag i Sverige och konsumenter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Westermark; Linnea Torstensson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att finna vilka motiv skivbolag i Sverige har för att låta konsumenter komma nära musiken. Mot bakgrund av att uttrycket “att låta konsumenter komma nära musiken” genom våra antaganden syftar till att belysa hur skivbolag arbetar för att bemöta och anpassa sig till konsumenters ökade inflytande över musikkonsumtion, konkretiseras syftet med tre frågeställningar. LÄS MER

  3. 3. A business model shaped by technology : A case study of EMI Records

    Kandidat-uppsats, IHH, EMM (Entrepreneurskap, Marknadsföring, Management)

    Författare :Johan Sjöberg; Adam Tapper; [2009]
    Nyckelord :Business model; technological change; drivers of change; record company; music industry; EMI; Affärsmodel; EMI; Skivbolag; Musikindustrin;

    Sammanfattning : How the record company EMI records have change thier business model due to technological improvements. ... LÄS MER

  4. 4. Paketering av digital musik: Intervjuer med nyckelpersoner inom digital musik i Sverige

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Oscar Lindstein; Marie Martinson; [2008]
    Nyckelord :digital music; music industry; webshops; packaging; marketing;

    Sammanfattning : This exploratory thesis uses qualitative research to investigate how digital music is beeing packaged. The main study consists of 11 deep interviews with key representatives of the digital music industry in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Att göra det digitala till det normala : En studie av svenska skivbolags samarbete med iTunes MusicStore och Spotify på den digitala musikförsäljningsarenan

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Erik Ageberg; [2008]
    Nyckelord :iTunes Music Store; Spotify; record companies; value chains.;

    Sammanfattning : Purpose/Aim: The purpose of this thesis is to define and analyse how Swedish record companies work with digital musical content distributors. A more narrow aim is to show how the record companies and with the digital musical content distributors iTunes Music Store and Spotify create incentives for consumer’s to use legal digital music channels through the Internet. LÄS MER