Sökning: "EU branding"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden EU branding.

  1. 1. PRIORITERAR EU:S MEDLEMSSTATER GEMENSKAPEN ELLER SITT NATIONSVARUMÄRKE HÖGST? En kvalitativ studie av några av EU:s medlemsstaters Kinapolitik

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Natalie Tegelberg; [2022-02-08]
    Nyckelord :Europeiska unionen; Kina; nation branding; inramning; textanalys;

    Sammanfattning : Uppsatsen tar avstamp i insikten att länder i internationella organisationer slits mellan två motstridiga krafter. Å ena sidan förväntas medlemmar i internationella organisationer uppvisa enighet, med gemensamma ställningstaganden och gemensamt agerande. LÄS MER

  2. 2. How to be Perceived as a Sustainable Brand : Success Factors for Signaling Sustainability while Avoiding Greenwashing

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Micaela Drugge; Emma Svensson; [2021]
    Nyckelord :Green Branding; Brand Strategy; Environmental Advertising; Sustainable Marketing Orientation; and Greenwashing;

    Sammanfattning : Being perceived as a sustainable brand by customers is becoming increasingly more important for companies. This has resulted in that more companies are communicating what actions they take to be more sustainable. Companies also utilize symbol and labels to signal suitability on products and services. LÄS MER

  3. 3. Analys av installationssystem i flerbostadshus utifrån uppdaterade föreskrifter inom energihushållning : En studie baserad på JM:s standardiserade installationssystem

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Ellen Viktorin; Fabian Birath; [2020]
    Nyckelord :Installation systems; Installationssystem;

    Sammanfattning : Utvecklingen av fler energieffektiviserande åtgärder kopplat till byggnadens drift blir idag av allt större intresse. I samband med att EU idag ställer allt högre krav inom detta område påverkas branschen därmed till förändring. LÄS MER

  4. 4. How to protect the environment without infringing the competition: A study on environmental vertical agreements in theory and in practice

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Alicia Grethes; [2020]
    Nyckelord :Environment; competition law; vertical agreements; vertikala avtal; miljöavtal; miljöskydd; konkurrensrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : As humanity is facing its biggest challenge ever – the climate crisis – it is now more important than ever that environmental protection is integrated in all parts of the European Union. Environmental protection is considered a main objective of the EU. LÄS MER

  5. 5. Shopping Experience in Central and Eastern Europe: Second - class Europeans in a Union of Equals?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Ieva Sriebaliute; [2018]
    Nyckelord :Law and Political Science;

    Sammanfattning : Over the past few years the EU has seen a surge in reports showing that analogical products of dual quality are being sold in different parts of the Union. An East – West divide has been noticed in the way that products of identical branding and packaging are of poorer quality in the Central and Eastern European shops, but not in the Western ones. LÄS MER