Sökning: "Edvin Hellsing"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Edvin Hellsing.

  1. 1. It’s a Match: Predicting Potential Buyers of Commercial Real Estate Using Machine Learning

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Edvin Hellsing; Joel Klingberg; [2021]
    Nyckelord :Intelligent decision support system; Decision support system; Commercial real estate; Information overload; Decision making; Sensemaking; Machine learning; Clustering; Prediction algorithms; Naive bayes; Random forests; Support vector machines; Intelligenta beslutsstödssystem; Beslutsstödssystem; Kommersiella fastigheter; Informationsöverflöd; Beslutsfattande; Meningsskapande; Maskininlärning; Klustring; Prediktionsalgoritmer; Naive bayes; Random forests; Support vector machines;

    Sammanfattning : This thesis has explored the development and potential effects of an intelligent decision support system (IDSS) to predict potential buyers for commercial real estate property. The overarching need for an IDSS of this type has been identified exists due to information overload, which the IDSS aims to reduce. LÄS MER

  2. 2. Relationen kommunikationsbyrå–kund : En kvalitativ studie om vad medarbetare vid kommunikationsbyråer och deras kunder upplever som centralt i sin relation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Edvin Hellsing; William Axenborg Wallér; [2019]
    Nyckelord :Communication; Relations; Relational Communication; Communication Agencies; Social Exchange Theory; Kommunikation; Relation; Relationell kommunikation; Kommunikationsbyråer; Social Exchange Theory;

    Sammanfattning : The aim of the study is to develop knowledge about what employees in communication agencies and its customers perceive as central to the relationship. The research questions are: What do communication agencies experience as central to the relationship with customers? and What do customers experience as central in the relationship with communication agencies? Based on Social Exchange Theory (SET), supplemented with Behaviorally Driven Relationship Marketing Theory (BRM), we have investigated what is central in the communication agency– customer. LÄS MER

  3. 3. Ledarskapets påverkan på kreativitet : En studie om ledarskapets påverkan på kreativa arbetsprocesser hos ledare och medarbetare inom kommunikationsbyråer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Edvin Hellsing; Jacob Ragnarsson; [2018]
    Nyckelord :Creativity; leadership; latitude; autonomy; advertising agencies; Leader-Member Exchange; LMX; Kreativitet; ledarskap; handlingsutrymme; autonomi; kommunikationsbyråer; Leader- Member Exchange; LMX;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utveckla kunskap om medarbetares samt ledares upplevelser av hur relationen mellan medarbetare och ledare påverkar kreativa arbetsprocesser. Som underlag för att närma oss syftet genomförde vi semistrukturerade intervjuer med nio personer, fördelade på två kommunikationsbyråer. LÄS MER