Sökning: "Edvin Lindström"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Edvin Lindström.
1. Ämnesord, redundans, nationalbibliografi : ämnesordens redundans i nationalbibliografin
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : There is an ongoing discussion in information retrieval research regarding the merits of subject indexing with controlled vocabularies as opposed to relying on free-text descriptions. Earlier research has compared subject headings with other metadata, such as document titles or tables of contents, to determine the relative value of subject headings as subject access points in an information searching process. LÄS MER
2. Partnerskap och medborgardeltagande - En fallstudie om översiktlig planering i Ängelholm
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : I dagens planering ökar antalet deltagande aktörer och privata byggherrar får allt mer inflytande i planeringsprocesserna. Privata markägare och byggherrar har en mer marknadsorienterad syn på planeringen och är i större utsträckning intresserade av snabb avkastning och effektivt byggande. LÄS MER
3. Nivågrupperingens effekter på undervisningen av svenska gymnasieelever i matematiken : En litteraturstudie
Master-uppsats, Linköpings universitet/Matematik och tillämpad matematik; Linköpings universitet/Tekniska högskolanSammanfattning : Denna studie är en litteraturstudie som syftar till att undersöka om nivågruppering kan vara ett effektivt alternativ i arbetet att förbättra elevers resultat och elevers trivsel inom den svenska gymnasieskolans matematikundervisning. Forskningen visar att nivågruppering bör göras i enstaka ämnen eller vid enstaka tillfällen och inte i permanenta klasser, vidare att det är svårt att dra tydliga slutsatser om effekterna på elevers resultat. LÄS MER
4. Några argument för & emot utvidgandet av det mentala
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Teoretisk filosofiSammanfattning : .... LÄS MER
5. Co-Branding : Ett bra verktyg eller endast upphaussning?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Att inneha ett starkt varumärke är något som de flesta företag strävar efter. Genom brand equity kan företagen mäta sitt eget varumärke i jämförelse med sina konkurrenter. Det finns många olika tillvägagångssätt för att stärka sitt varumärke och co-branding är ett utav dessa. LÄS MER