Sökning: "Ehandel"

Visar resultat 11 - 15 av 31 uppsatser innehållade ordet Ehandel.

  1. 11. Stadskärnors utveckling i relation till detaljhandeln : en studie om hur konsumtionsförändringar inom detaljhandeln påverkar stadskärnors utveckling och attraktivitet som handels- och mötesplats

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Ulrika Ebelin; [2020]
    Nyckelord :stadskärna; detaljhandel; centrumutveckling; stadsutveckling; konsumtionsförändringar; mötesplats; handelsplats;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt hur stadskärnans utveckling påverkas av förändrade konsumtionsvanor inom detaljhandeln, så som nyttjande av ehandel och köpcentra. De centrala delarna av svenska städer har sedan medeltiden varit präglade av detaljhandeln, vilken har utvecklats från torgens marknader till butiker, varuhus och köpcentra samt vidare till det senaste; e-handeln (Bergman, 2003; Kärrholm och Nylund, 2011; Bruvik, 2019). LÄS MER

  2. 12. E-handel och fysiska mellanhänders hantering av butiksdöden

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turism

    Författare :Lars Kastberg; Magnus Modin; [2019]
    Nyckelord :Store managers; intermediaries; e-commerce; consumer society; perceived value; organizational change.; Butikschefer; mellanhänder; e-handel; konsumtionssamhälle; kundvärde; organisationsförändring.;

    Sammanfattning : Den snabba teknikutvecklingen har lett till att allt fler fysiska butiker läggs ner eller backar i vinstsiffror, vilket lett till att de klassiska mellanhänderna har hamnat i en problematisk situation. Butikschefer har märkt av denna förändring och även ledningsfunktioner inom större koncerner som exempelvis H&M. LÄS MER

  3. 13. Val av inköpskanal : Hur kan köparpersonligheter påverka?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Felicia Isaksson; Hanna Östmann Hanngren; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; convenience goods; attitude; buyer personalities; low-engagement products; habits; living conditions; E-handel; dagligvaruhandel; attityd; köparpersonligheter; lågengagemangsprodukter; vanebeteende; livssituation;

    Sammanfattning : Problembakgrund och problemformulering: Sverige är ett av de länder i världen där ehandel förekommer mest frekvent, dock inte av dagligvaror. Detta är ett problem för de matbutiker som väljer att erbjuda e-handel då det inte är lönsamt. LÄS MER

  4. 14. Predicting Customer Behavior in E-commerce using Machine Learning

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Mario Gonzalez Munoz; Philip Hedström; [2019]
    Nyckelord :Machine Learning; Classification; Customer Behavior; E-Commerce; Logistic Regression; Data Processing;

    Sammanfattning : E-handel har varit en snabbt växande sektor de senaste åren och förväntas fortsätta växa i samma takt under de närmsta. Detta har öppnat upp nya möjligheter för företag som försöker sälja sina produkter och tjänster, men det tvingar dem även att utnyttja dessa möjligheter för att vara konkurrenskraftiga. LÄS MER

  5. 15. Critical success factors betydelse för nystartade svenska e-handelsföretag

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Johansson; Simon Granström; [2019]
    Nyckelord :E-commerce; rapid growth; Critical success factors; Social media; E-handel; tillväxt; framgångsfaktorer; marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen i samhället har lett till en brant ökning i användandet av ehandel. Denna utveckling har bidragit till att konsumenter ställer högre krav på sin shoppingupplevelse och företagen måste nu anpassa sig efter detta. LÄS MER