Sökning: "Elaboration likelihood model ELM"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Elaboration likelihood model ELM.
1. UNGA VUXNAS UPPFATTNINGAR OM FALSKA NYHETER OCH DERAS TILLIT TILL NYHETSKANALER. En kvalitativ intervjustudie
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to look into what low-educated and highly-educated young adults aged 20-30 think affects the spread of fake news and how they feel that their trust in news sources is affected when they become increasingly exposed to it. By mapping the respondents' view of the phenomenon of fake news and its influence on their information intake, the study aims to understand whether their trust in news sources is affected. LÄS MER
2. Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Intention - beteende gapet: När intentionen förlorar sin slagkraft Seminariedatum: 11-01-2023 Ämne/Kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i Marknadsföring, Kandidatnivå, 15 högskolepoäng. Författare: Hanna Bielke, Ellen Förare och Sara Slättberg. Handledare: Lars Carlman. LÄS MER
3. Unga konsumenters attityder till socialt ansvarstagande inom varumärkeskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka unga konsumenters attityder till företags sociala ansvarstagande. Forskningsfrågorna är 1. Hur ser unga konsumenters attityder ut till socialt ansvarstagande? 2. LÄS MER
4. Lyssnar vi på forskare? Om hur ett budskap med olika avsändare kan uppfattas
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Ett budskap uppfattas olika beroende på avsändare. Elaboration Likelihood Model (ELM) beskriver hur människor kan bearbeta ett budskap på olika sätt, centralt eller perifert, beroende på motivationsnivå. Framing sker när människor tillskriver egna bedömningar av olika ord, vilket kan påverka deras beslutfattande och beteende. LÄS MER
5. Convincing Crowdvoting Campaigns - The Persuasive Characteristics of New Venture Crowdvoting Campaigns
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : Today, many entrepreneurs turn to online crowdsourcing platforms to acquire resources and support for their ventures. While the pursuit of financial capital through crowdfunding platforms has received much attention from researchers, the pursuit of non-financial support has grown significantly in importance among new ventures. LÄS MER