Sökning: "Elin Borgström"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Elin Borgström.

  1. 1. Vad är det ni har för attityd generation Z? : Varför köper vissa second hand kläder och vissa inte?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Borgström; Rebecca Ahlberg; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING  Datum: 13 januari 2022  Nivå: Kandidatuppsats I företagsekonomi, 15 hp  Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet  Författare: Rebecca Ahlberg Elin Borgström                      (99/05/16)          (97/05/16)  Titel: Vad är det ni har för attityd generation Z? Varför vissa köper second hand kläder och vissa inte.  Handledare: Ulf Andersson  Nyckelord: Second hand kläder, miljö, konsumentbeteende second hand, attityder second hand kläder, hållbarhet. LÄS MER

  2. 2. Värdeinverkan vid avsaknad av väg : Hur påverkas marknadsvärdet om väg fram till fastigheten saknas?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Stina Borgström; Elin Norman; [2015]
    Nyckelord :Real estate; market value; assessment; assessed value; property valuation; road; single- family property; Fastighet; marknadsvärde; fastighetstaxering; taxeringsvärde; fastighetsvärdering; väg; småhusfastighet;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att ta fram ett grundläggande material för vidare undersökning avseende högre kvalitet vid taxeringsförfarandet i samband med justering av taxeringsvärden när väg fram till småhusfastigheter saknas. Detta då det idag inte finns några riktlinjer kring denna justering. LÄS MER

  3. 3. Mätning och utvärdering av Eventmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Therese Bjarnevik; Elin Borgström; [2015]
    Nyckelord :event marketing; measurement; evaluation; eventmarknadsföring; mätning; utvärdering;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats inom företagsekonomi behandlar ämnet eventmarknadsföring och merinriktat hur mätning och utvärdering går till hos företag och organisationer samt vilkakomplikationer som finns kring detta. Studien är gjord med kvalitativ metod och har baseratspå teorier samt praktiska exempel som samlats in via en intervjumetod hos företag ochorganisationer. LÄS MER