Sökning: "Elin Claesson"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Elin Claesson.

  1. 1. Influencer Marketing & Impulsive Buying : A Quantitative Study On Influencer Marketing and Discount Codes Effect On Impulsive Buying and Purchase Satisfaction

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elin Egelbäck Starud; Elsa Claesson; [2023]
    Nyckelord :Influencer Marketing; Fast Fashion; Social Media; Impulsive Buying; Consumer Behavior; Purchase Intention; Discount Codes; Time Limitation; Trust; Five-Step Purchase Decision Process;

    Sammanfattning : Influencer marketing is a new marketing strategy that has risen in popularity to be used by businesses during the last decade. Even though studies have been previously made on influencer marketing, little research has been made specifically on influencer marketing in combination with their discount codes being offered. LÄS MER

  2. 2. Podcast som verktyg för identitetsskapandet : En kvalitativ intervjustudie med åtta lyssnare till podcasten Ursäkta

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Klara Julevik; Elin Claesson; [2023]
    Nyckelord :Podcast; fanskap; fangemenskap; fankultur; parasociala relationer; medierad intimitet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker om och i så fall hur podcasten Ursäkta har betydelse för unga vuxna kvinnors identitetsskapande. Med studien vill vi bidra med kunskap om identitetsskapande i relation till podcastlyssnande med fokus på fanskap. I denna studie har vi valt att inrikta oss på podcasten Ursäkta och dess lyssnare. LÄS MER

  3. 3. Det virala viruset : En tematisk analys på desinformation om covid-19 vaccinen i svenska facebookgrupper

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Elin Claesson; Esmeralda Patron Gonzalez; [2021]
    Nyckelord :disinformation; thematic analysis; covid-19; vaccine; facebook; framing theory;

    Sammanfattning : The aim of this study is to examine disinformation about the covid-19 vaccine in posts from Swedish Facebook groups. At the end of 2019, the coronavirus started to spread around the world and became a global pandemic. On social media, especially Facebook, disinformation started to spread around about the virus. LÄS MER

  4. 4. "DET ÄR VÄLDIGT TRÅKIGT NÄR EKONOMI AVGÖR FRÅGAN OM BARNETS BÄSTA" : Hur utredande socialsekreterare förstår och förhåller sig till principen om barnets bästa utifrån deras faktiska och upplevda handlingsutrymme

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Elin Olars; Natalie Claesson; [2021]
    Nyckelord :the best interests of the child; room for maneuver; social worker; participation; children’s needs; Bronfenbrenner’s developmental ecology; barnets bästa; handlingsutrymme; socialsekreterare; delaktighet; barns behov; Bronfenbrenners utvecklingsekologi;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka utredande socialsekreterares förståelse av och förhållningssätt till principen om barnets bästa. Tidigare forskning visar på att barnets bästa som begrepp är svårdefinierat, att hög arbetsbelastning och tidsbrist kan påverka bedömningar om barnets bästa och att tillit samt en förtroendefull relation mellan socialsekreteraren och barnet kan främja delaktigheten. LÄS MER

  5. 5. Upplärning av visstidsanställda - Butikschefers perspektiv : En kvalitativ studie inom detaljhandeln

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Ebba Claesson; Elin Bergstrand; [2019]
    Nyckelord :Introductory training; introduction; temporary employees; retail sector; acceptable productivity; store manager; resource based theory; Upplärning; introduktion; visstidsanställda; detaljhandeln; acceptabel produktivitet; butikschef; resursbaserad teori;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Idag eftersträvar företag kostnadsminskning genom flexibilitet, vilket har medfört att efterfrågan på visstidsanställda inom detaljhandeln har ökat markant. Trots den ökade efterfrågan är det inte ovanligt att visstidsanställda inte får någon upplärning alls och företag riskerar lägre produktivitet till följd av lägre kompetens. LÄS MER