Sökning: "Elin Pedersen"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden Elin Pedersen.

  1. 1. Do the Swedish Female Consumers Walk Their Talk? : A qualitative study exploring the Intention-Behavior gapin sustainable secondhand fashion consumption

    Magister-uppsats, Jönköping University

    Författare :Pedersén Elin; Persson Amanda; [2020]
    Nyckelord :Intention-Behavior gap; Sustainable fashion consumption; Secondhand fashion; Sustainable intentions; Sustainable behavior;

    Sammanfattning : Background: In the last decade, the world has been facing global challenges of climate change as the climate has worsened significantly. Excessive consumption has been identified as one of the biggest contributors to the climate change where people purchase more products than what meets the basic needs. LÄS MER

  2. 2. Gendertelling : En kvalitativ studie om hur könsdomineradeföretag kan attrahera arbetsföra av det motsatta könet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Elin Allerborg; Felicia Holmlund; Stephanie Weber Pedersen; [2020]
    Nyckelord :Employer Branding; Gender norms; Gender segregation; Attitudes; External communication; Employer Branding; Könsnormer; Könssegregering; Attityder; Extern kommunikation;

    Sammanfattning : Datum: 2020-06-08 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 hp Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens högskola Författare: Allerborg Elin (96/04/03), Holmlund Felicia (96/12/18), Weber Pedersen Stephanie (95/02/11). Titel: Gendertelling Handledare: Andreas Pajuvirta Nyckelord: Employer Branding, Könsnormer, Könssegregering, Attityder, Extern kommunikation Frågeställning: Vad influerar arbetsföras attityder mot könsdominerade företags externa employer branding? Syfte: Syfte med studien är att könsdominerade företag ska kunna anpassa sin externa employer branding för att öka möjligheten att attrahera det motsatta könet. LÄS MER

  3. 3. Går det att finna sin identitet på en backpackerresa? : "Har man brett ut sina vingar är det svårare att hitta vart man ska landa"

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Malin Fuchs Torrång; Elin Strandell; [2016]
    Nyckelord :travel motives; identity; cultural meetings; resemotiv; identitet; kulturmöten;

    Sammanfattning : Resandet har blivit en självklarhet i det moderna samhället där mötet med nya kulturer och människor är viktiga beståndsdelar. I och med detta har backpackerresor blivit ett vanligt förekommande fenomen där människor väljer att resa under längre tid till platser längre bort. LÄS MER

  4. 4. Att marknadsföra IT med IT : – Utmaningarna med att som svenskt IT-konsultföretag marknadsföra och sälja tjänster med stöd av interna IT-system

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Elin Bremstedt Pedersen; [2015]
    Nyckelord :IT; IT-system; CRM-system; Marknadsföring; E-marknadsföring; Sociomaterialitet;

    Sammanfattning : I den här magisteruppsatsen undersöker jag hur ett svenskt IT-konsultföretag använder sitt interna IT-system för att marknadsföra och sälja de IT-baserade konsulttjänster som företaget erbjuder, det vill säga konsultbemanning till olika IT-projekt såsom implementering eller uppgradering av affärssystem. Med marknadsföring menar jag exempelvis proaktiva aktiviteter för att stärka varumärket och med försäljning menar jag till exempel merförsäljning på redan befintliga kunder. LÄS MER

  5. 5. “Bara för att för att man har funktionshinder så är man inte helt pucko”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Elin Lundström Ekelöf; Sandra Pedersen; [2011-06-27]
    Nyckelord :Intellektuell funktionsnedsättning; föräldraskap; bemötande; KASAM;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur föräldrar med intellektuell funktionsnedsättning upplever sitt föräldraskap, samt hur professionella uppfattar detta föräldraskap. Vi har använt oss av frågeställningarna; Hur beskriver och upplever föräldrar med intellektuell funktionsnedsättning sitt föräldraskap? Hur upplever föräldrarna bemötandet från omgivningen? Hur uppfattar professionella föräldrarna och deras föräldraskap? Vi har använt oss av kvalitativ metod med bandade intervjuer. LÄS MER