Sökning: "Elin Rosander"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Elin Rosander.

  1. 1. Narnia - Häxan och Lejonet – En adaptionsstudie från bok till film

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Elin Johansson; Anna Rosander; [2020]
    Nyckelord :Karaktärer; miljö; tema; adaption; komparativ metod; Narnia Häxan och Lejonet; fantasy; narrativ analys; filmatisering;

    Sammanfattning : Uppsatsen analyserar C.S. Lewis bok Narnia - Häxan och Lejonet (1950), översatt av Birgitta Hammar (1959 publicerad av bokförlaget Bonnier Carlsen (2016) och Andrew Adamssons film med samma namn (2005). LÄS MER

  2. 2. Läsa 4–6 utgåva eller lättläst utgåva? - En komparativ jämförande studie av Maj Bylocks lättlästa utgåva av Robin Hood för 9–12 år och Howards Pyles bearbetade utgåva för 9-12 år av Robin Hood.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Elin Johansson; Anna Rosander; [2019]
    Nyckelord :Lättläst; läsbarhet; svåra ord; meningsbyggnad; höger vänstertung mening; LIX;

    Sammanfattning : Uppsatsen analyserar och jämför Maj Bylocks lättlästa utgåva (1997) av Robin Hood medHoward Pyles utgåva av Robin Hood (2016), bearbetad och översatt av Martin Svensson. Syftetmed analysen är att analysera vilka språkliga genomföranden som skiljer de båda utgåvorna åt. LÄS MER

  3. 3. EVIDENSBASERAD ARBETSTERAPI Attityder och tilltro till den egna förmågan

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Elin Rosander; Andreas Köbi; [2018-03-27]
    Nyckelord :evidence-based practice; survey; self-efficasy; explorative analysis;

    Sammanfattning : Bakgrund Evidensbaserad praktik är en viktig del i uppdraget att leverera säker, jämlik och effektiv vård med hög kvalitet. Evidensbaserad vård beskrivs som både ett förhållningssätt till att tillämpa evidens vid vårdbeslut och som en systematisk process att sammanställa, granska, värdera och tillämpa forskning. LÄS MER