Sökning: "Emelie Albertsson"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Emelie Albertsson.

  1. 1. Hur har Covid-19 påverkat konkursrisken inom hotell- och nöjesparksbranschen?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Albertsson; Wilma Holmström; [2021-06-30]
    Nyckelord :Bankruptcy Risk; Profitability; Capital Structure; Amusement Parks; Hospitalities; Covid-19; Konkursrisk; Lönsamhet; Kapitalstruktur; Nöjesparker; Hotell; Covid-19;

    Sammanfattning : Background: The reason to why a company file in for bankruptcy is because they are unable to pay their debt and to prevent this, the company needs to work proactive to create a manageable risk within their capital structure. In spring 2020, during the outbreak of covid-19, the Swedish government established restrictions with the purpose to limit public gatherings. LÄS MER

  2. 2. Socialsekreterares upplevelse av arbetsrelaterad stress

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för beteendevetenskap och socialt arbete

    Författare :Emelie Söderström; Anna Albertsson; [2018]
    Nyckelord :enkätstudie; arbetsrelaterad stress; KASAM; socialsekreterare;

    Sammanfattning : Problemet. Yrkesgrupper som socialsekreterare anses vara mest utsatta för stress grundat på socialtjänstens höga arbetsbelastning. Arbetsrelaterad stress påverkar både organisationen och arbetets kvalité men leder främst till psykisk ohälsa bland de anställda. Syfte. LÄS MER

  3. 3. Consumers' Perception of Responsible Consumption in Sweden

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Emelie Albertsson; [2017]
    Nyckelord :environmental sustainability; perception; Corporate Social Responsibility; responsible consumption;

    Sammanfattning : This thesis empirically examines consumers' perception of environmentally friendly products in Sweden. The study is based on survey responses from private consumers from the retail industry (supermarkets) and the electricity industry (electricity companies selling to private consumers). LÄS MER

  4. 4. Den Moraliska Kompassen – En guide till marknadsföring av välgörenhet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Linn Albertsson; Emelie Ljung; [2016]
    Nyckelord :charity; marketing; trust; välgörenhet; marknadsföring; förtroende;

    Sammanfattning : Bakgrund: Tidigare studier visar en ökad misstro till välgörenhetsorganisationer samtidigt som det ökade antalet organisationer ökar konkurrensen mellan organisationerna om bidragsgivarnas donationer. Detta ställer krav på välgörenhetsorganisationer att marknadsföra sig för att nå ut till allmänheten. LÄS MER

  5. 5. Structures Influencing the Use of Creativity

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Jane Pan; Emelie Albertsson; [2014]
    Nyckelord :Creativity; Work Structure; Leadership;

    Sammanfattning : The focus of research has experienced a shift from harder aspects within management to softer ones. More and more focus is put on human resources, creativity and their effect on each other. LÄS MER