Sökning: "Emelie Christensen"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Emelie Christensen.

  1. 1. Betydelsefulla aspekter i mötet mellan röntgensjuksköterskor och patienter som kan minska patienternas oro i samband med röntgenundersökningar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Pernilla Fabelo Kastegård; Emelie Christensen; [2017]
    Nyckelord :Radiologiska undersökningar; oro; kommunikation; information; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : BAKGRUND: Patienter kan ofta känna oro innan de ska genomgå en röntgenundersökning och det är röntgensjuksköterskans uppgift och ansvar att underlätta undersökningen för patienterna. SYFTE: Att belysa betydelsefulla aspekter i mötet mellan röntgensjuksköterskor och patienter som kan minska patienternas oro i samband med röntgenundersökningar. LÄS MER

  2. 2. ”Och sen kom Zlatan” : - en innehållsanalys av e-boksdebatten i svensk bibliotekspress 2010-2015

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Emelie Christensen; Josefin Ekman; [2017]
    Nyckelord :E-böcker; mediapanik; innehållsanalys; mixed methods; digitala medier; bibliotekspress;

    Sammanfattning : The role of the library is changing to meet the demands of a technology-driven society. Yet the impact of new media, such as e-books, has not always been viewed favourably. The aim of this thesis has been to map the debate that took place between 2010 and 2015 concerning the status of e-books within the public library system. LÄS MER

  3. 3. Matstaden Helsingborg - En kvalitativ studie om intressentinvolvering i platsvarumärkesutveckling

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Emelie Christensen; Sara Fallenius; Madeleine Rodås; [2015]
    Nyckelord :Platsvarumärken; platsvarumärkning; kommunikation; strategisk kommunikation; värdeskapande; intressenter; intressentinvolvering; place brands; place branding; communication; strategic communication; value co-creation; stakeholders; stakeholder involvement; Helsingborg; Sveriges matstad; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra till ny kunskap samt en djupare förståelse för intressentinvolvering i platsvarumärkesutvecklande och på vilket sätt detta kan vara värdeskapande för ett platsvarumärke som helhet. Detta genom att undersöka hur Helsingborgs stad arbetar med att involvera sina intressenter i sitt platsvaru-märkesarbete, genom projektet Sveriges matstad, och hur denna involvering upp-levs vara värdefull för staden samt dess intressenter. LÄS MER

  4. 4. IKEA OCH KONSUMENTERNA : En studie om marknadsföring och makt på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Emelie Andersson; Linnea Christensen; [2013]
    Nyckelord :Facebook; IKEA; sociala medier; konsumenter;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte med den här rapporten är att ta reda på hur konsumenterna ser på IKEAs marknadsföring i sociala medier. Vi vill också titta på konsumenternas maktförhållande i relation till denna fråga. Problem: I dagen samhälle marknadsför sig allt fler företag på sociala medier. LÄS MER