Sökning: "Emelie Christensen"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Emelie Christensen.
1. Betydelsefulla aspekter i mötet mellan röntgensjuksköterskor och patienter som kan minska patienternas oro i samband med röntgenundersökningar
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : BAKGRUND: Patienter kan ofta känna oro innan de ska genomgå en röntgenundersökning och det är röntgensjuksköterskans uppgift och ansvar att underlätta undersökningen för patienterna. SYFTE: Att belysa betydelsefulla aspekter i mötet mellan röntgensjuksköterskor och patienter som kan minska patienternas oro i samband med röntgenundersökningar. LÄS MER
2. ”Och sen kom Zlatan” : - en innehållsanalys av e-boksdebatten i svensk bibliotekspress 2010-2015
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The role of the library is changing to meet the demands of a technology-driven society. Yet the impact of new media, such as e-books, has not always been viewed favourably. The aim of this thesis has been to map the debate that took place between 2010 and 2015 concerning the status of e-books within the public library system. LÄS MER
3. Matstaden Helsingborg - En kvalitativ studie om intressentinvolvering i platsvarumärkesutveckling
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra till ny kunskap samt en djupare förståelse för intressentinvolvering i platsvarumärkesutvecklande och på vilket sätt detta kan vara värdeskapande för ett platsvarumärke som helhet. Detta genom att undersöka hur Helsingborgs stad arbetar med att involvera sina intressenter i sitt platsvaru-märkesarbete, genom projektet Sveriges matstad, och hur denna involvering upp-levs vara värdefull för staden samt dess intressenter. LÄS MER
4. IKEA OCH KONSUMENTERNA : En studie om marknadsföring och makt på sociala medier
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte med den här rapporten är att ta reda på hur konsumenterna ser på IKEAs marknadsföring i sociala medier. Vi vill också titta på konsumenternas maktförhållande i relation till denna fråga. Problem: I dagen samhälle marknadsför sig allt fler företag på sociala medier. LÄS MER