Sökning: "Emelie Hagesund"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Emelie Hagesund.

  1. 1. It Came Across My Feed! : A Study on Social Media’s Impact on Social Influence, Self-Expression and Decision-Making of Home Furnishing Consumers

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Hagesund; Arijana Kapic; [2017]
    Nyckelord :consumer behavior; social media; social influence; self-expression; the decision-making process; home furnishings;

    Sammanfattning : Social media is changing consumer behavior to an extent we yet not know the full consequences of. This thesis looks at three aspects of consumer behavior: social influence, self-expression and the decision-making process which are all impacted by the ever increasing presence of social media. LÄS MER

  2. 2. Lyxkonsumtion ur Generation Y:s perspektiv : En studie kring attityder, värderingar och varumärkesuppfattningar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Emelie Hagesund; Arijana Kapic; [2014]
    Nyckelord :Lyxkonsumtion; New Luxury; Generation Y; Luxury consumption; Luxury brands; New Luxury; Generation Y; Line extensions; Brand extensions; Lyxvarumärken; Produktlinjeutvidgning; Varumärkesutvidgning;

    Sammanfattning : Intresset för lyxprodukter har ökat runt om i världen vilket också blivit allt mer framträdande i Sverige. Marknaden för lyxprodukter har de senaste åren förändrats och banat väg för en ny kategori av lyx tillgänglig för en globalt växande medelklass. LÄS MER