Sökning: "Emelie Wassberg"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Emelie Wassberg.

  1. 1. ”Vanliga” kvinnor : en kritisk diskursanalys av den kvinnliga framställningen i kommersiellt syfte

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Wassberg; Eva-Louise Castefelt; [2020]
    Nyckelord :“ordinary” women; consumer culture; market communication; co-creation; traditional portrayal; identification; discourses; ethics.; “vanliga” kvinnor; konsumentkultur; marknadskommunikation; samskapande; traditionell framställning; identifiering; diskurser; etik.;

    Sammanfattning : Advertising and media creates and maintains standardized norms and beauty ideals for how women should look and it is often not realistic or representative of ordinary women. Consumers are now demanding representation of women who differs from the unreachable ideals and show how ordinary women actually look. LÄS MER

  2. 2. Keeping it real? - A critical investigation of the authenticity among influencers in the social media environment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Wassberg; Helena Wictor; [2019]
    Nyckelord :Social Media Influencer; influencer marketing; brand authenticity; social media users; Millennial followers; Business and Economics;

    Sammanfattning : The study is of qualitative character, adopting a constructionist perspective and following an abductive approach. The qualitative material has been gathered through a set of semi-structured focus group interviews. LÄS MER

  3. 3. Harley-Davidson: Cruising from the Past to the Future

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dajana Pjatakova; Emelie Wassberg; Emelie Nortén; Ellinor Beckman; [2019]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Äldres användande av Swish : användbarhet och behov

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Sanna Evermyr; Emelie Wassberg; [2018]
    Nyckelord :BankID; Swish; Cash Management; Payment Applications; Credit Cards; Usability; BankID; Swish; Kontanthantering; Betalningsapplikationer; Kontokort; Användbarhet;

    Sammanfattning : Betalningsstjänsten Swish lanserades 2012 i Sverige då efterfrågan att betala med mobilen uppkom och applikationen har numera 6 miljoner användare. Däremot är procenten av användarna i åldern över 66 år väldigt låg i jämförelse till hur användandet ser ut i de lägre åldrarna. LÄS MER