Sökning: "Emilia Norgren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emilia Norgren.

  1. 1. EN FÖRVRIDEN MEDIEBILD? En kvantitativ komparativ studie om mediernas nyhetsframställning av Angered och Majorna-Linné

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emilia Norgren; [2017-10-05]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Uppsats/Examensarbete: 15 hp Program och/eller kurs: MK1500 Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap Nivå: Grundnivå Termin/år: VT/2017 Handledare: Pavel Rodin Kursansvarig: Malin Sveningsson Sidantal: 48 sidor (exklusive referenser och bilagor) Antal ord: 17 247 ord (inklusive executive summary och sammanfattning, exklusive innehållsförteckning, referenser samtbilagor) Nyckelord: mediebild, framing, medielogik, nyhetsvärdering, media image Syfte: Studien ämnar att genomföra en komparativ kvantitativ studie för att ta reda på hur mediebilden av Angered och Majorna-Linné ser ut i Göteborgs-Postens nyhetsförmedling under en halvårsperiod. Teori: Teoriramen omfattar teorin om framing, nyhetsvärdering samt medielogik. LÄS MER

  2. 2. Pedagogisk dokumentation : Ett perspektiv på lärande i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarutbildningen

    Författare :Helene Norgren; [2010]
    Nyckelord :Pedagogical documentation; reflection; learning process of children; child perception; sociocultural perspective; Pedagogisk dokumentation; reflektion; barns lärande; barnsyn; sociokulturellt perspektiv;

    Sammanfattning : This study deals with pedagogical documentation. With a revised preschool curriculum,where this is a crucial aid for illustrating the learning process of children and educators, aswell as demonstrating the activities of the school, it is of the utmost relevance to further explorethis notion. LÄS MER

  3. 3. Det är viktigt med böcker, det är liksom hela språket : En studie om pedagogers tillvaratagande av barnlitteratur för att främja barns läsutveckling

    Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildning

    Författare :Therese Larsson; Anna-Maria Norgren; [2008]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka hur pedagoger i förskolan tillvaratar barnlitteratur för att främja barns läsutveckling. Forskning om barns läsutveckling, samt pedagogers medvetna val i användning av barnlitteratur och läsning presenteras i uppsatsen. LÄS MER