Sökning: "Emma Filipsson"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Emma Filipsson.

  1. 1. Modelling and simulating Identity and Access Management based lateral movement in a cloud infrastructure

    Master-uppsats, KTH/Fysik

    Författare :Emma Filipsson; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Interobserver variability when measuring the abdominal aorta with ultrasound : A comparison using the longitudinal and transverse axes

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HHJ, Avd. för naturvetenskap och biomedicin

    Författare :Emma Filipsson; Cecilia Olsson; [2018]
    Nyckelord :Measurement accuracy; screening; abdominal aortic aneurysm; Vietnam; Mätnoggrannhet; screening; bukaortaaneurysm; Vietnam;

    Sammanfattning : A rupturing abdominal aortic aneurysm (AAA) has a mortality rate of 50% while an elective repair has a mortality rate of 3-8%. Screening programmes with ultrasound are used in some countries to detect AAA at an early stage. Ultrasound is however very observer bias and dependent on the observer's experience. LÄS MER

  3. 3. Upphandling av medicintekniska produkter inom sjukvården i Sverige

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknik och hälsa (STH)

    Författare :Elin Andersson; Emma Filipsson; [2017]
    Nyckelord :The Public Procurement Act; public procurement; allocation criteria; in vitro diagnostic products; Swedish healthcare; medical technology; innovation; Lagen om offentlig upphandling; offentliga upphandlingar; tilldelningskriterier; in vitro-diagnostiska produkter; Sveriges sjukvård; medicinsk teknik; innovation;

    Sammanfattning : Since 1994, the Public Procurement Act has undergone changes aimed to improve the procurement process and promoting innovation. In order to promote innovation there are a number of government agencies that offer financial assistance, especially to small business with innovative ideas. LÄS MER

  4. 4. If the company is good, people need to know it : En studie om marknadskommunikationens påverkan på arbetsgivarvarumärket

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Oskar Bloom; Emma Filipsson; Joakim Ahlmén; [2017]
    Nyckelord :arbetsgivarvarumärke; marknadskommunikation; associationer; attraktionskraft; potentiella arbetstagare;

    Sammanfattning : Titel: Om företaget är bra, behöver folk få veta om det   Författare: Emma Filipsson, Joakim Ahlmén och Oskar Bloom   Handledare: Dan Halvarsson   Nivå: Enterprising & Business Development, Examensarbete (kandidat) 15 hp   Nyckelord: Arbetsgivarvarumärke, marknadskommunikation, associationer, attraktionskraft, potentiella arbetstagare.   Bakgrund: Bilden av ett arbetsgivarvarumärke ger ett resultat om vilken attraktionskraft en arbetsgivare har. LÄS MER

  5. 5. Hästens behov av social kontakt - hur tillgodoser man den? : ett arbete med att ta fram en bedömningsvägledning, utfört på uppdrag av Länsstyrelsen i Västra Götalands län

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Emma Filipsson; [2010]
    Nyckelord :Häst; Social kontakt; Djurskydd; Beteende; Stereotypier;

    Sammanfattning : Den 1 augusti 2009 trädde 2 kap. 1 § Djurskyddsmyndighetens föreskrifter och allmänna råd (DFS 2007:6) om hästhållning, saknr. L101, i kraft. Här anges det att hästar ska få sitt behov av social kontakt tillgodosett. LÄS MER