Sökning: "Emma Perkmar"

Hittade 1 uppsats innehållade orden Emma Perkmar.

  1. 1. Provokativ marknadsföring - en studie om hur provokativ marknadsföring från ideella organisationer uppfattas av mottagaren

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Bim Norman; Emma Perkmar; Martina Dahl; [2014]
    Nyckelord :provokativ marknadsföring; marknadskommunikation; ideella organisationer; mottagarens uppfattning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den dagliga exponeringen av otaliga mängder reklambudskap har lett till att mottagarna har blivit allt bättre på att filtrera bort överflödig marknadsföring. Detta har tvingat organisationer att tänka mer kreativt och som ett svar på det ökade mediebruset har användningen av provokativ marknadsföring ökat då den har som syfte att bryta sig genom bruset för att locka till sig mottagarens uppmärksamhet. LÄS MER