Sökning: "Emma Stenholm"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emma Stenholm.

  1. 1. ”De här stora frågorna kan vi ju aldrig välja bort” : En kvalitativ intervjustudie i hur lärare för de yngre åldrarna tolkar, planerar och genomför undervisning kring samhällsfrågor i ämnet samhällskunskap

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Emma Stenholm; [2022]
    Nyckelord :Social issues; social studies teaching; teachers perceptions; subject-specific didactic considerations; grades 1-3.; Samhällsfrågor; samhällskunskapsundervisning; lärares uppfattningar; ämnesdidaktiska övervägande; årskurs 1-3;

    Sammanfattning : The purpose of this paper is to examine how teachers for the younger ages perceive the conceptof social issues and what subject-specific didactic considerations they make regarding them intheir social studies teaching. The research questions that the paper aimed to answer are whatsubject-specific didactic considerations teachers for the younger ages make in their teaching ofsocial issues, and what role does the teacher believe they take or should take in social studiesteaching. LÄS MER

  2. 2. The World Bank and Public-Private Partnerships in Education: Framing, problem representation and the construction of gender equality

    Master-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Emma Stenholm; [2017]
    Nyckelord :discourse analysis; gender equality; problem representation; the World Bank; Public-Private Partnerships in education; Social Sciences;

    Sammanfattning : Education is commonly agreed upon as being one of the main drivers of national economic development which has led to a greater incorporation of education policies in development projects. Internationally, the World Bank is the single largest provider of expertise knowledge and financial aid to education development and as such they can play a key role in shaping policies and how problems are understood and thought of. LÄS MER

  3. 3. Namibia - Vägen till framgång

    L2-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Christina Pekkola Telléz; Emma Stenholm; [2010]
    Nyckelord :Faktorer; Fredsbyggande; IBL; Namibia; FN; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Denna uppsats är en kvalitativ fallstudie av den fredsbyggande processen i Namibia. Syftet är att studera möjliga faktorer för processens framgång samt hur de hörhåller sig till Roland Paris teori om Institutionalization Before Liberalization, som är vår teoretiska utgångspunkt. LÄS MER