Sökning: "Emma Uthas"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Emma Uthas.

  1. 1. The Complexity of Business Model Innovation: A Case Study of a Circulating Idea Translating Into a Business Model

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Engen Emma; Uthas Ellen; [2021-06-28]
    Nyckelord :Business Model Innovation; Circulating Ideas; Process; Translation Theory; Exploitation and Exploration;

    Sammanfattning : The concept of business model innovation has become more important than ever before, both for practitioners and researchers. Business model innovation can be done in several ways, and one way is to adapt ideas circulating in the society. This paper, therefore, investigates how companies make use of circulating ideas into new business models. LÄS MER

  2. 2. PERSONLIG INTEGRITET OCH DATAINSAMLING. EN KVALITATIV STUDIE OM KONSUMENTERS UPPLEVELSER AV ATT VARA FÖREMÅL FÖR ORGANISATIONERS DATAINSAMLING

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Engen; Ellen Uthas; [2020-02-13]
    Nyckelord :datainsamling; personlig integritet; digitalisering; övervakning; panoptism;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart har fått stor betydelse för samhället, och teknologier för att samla in och analysera stora mängder data har vuxit fram. Organisationer kan med hjälp av informationen både kartlägga och förklara konsumenters köpbeteenden, men också erbjuda anpassad reklam. LÄS MER

  3. 3. Kommer förskoleklassen bli den nya ettan? : En kvalitativ studie om att lärare befinner sig i ett gränsland mellan förskola och skola

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Jönköping/Förskolepedagogisk didaktisk forskning; Högskolan i Jönköping/Förskolepedagogisk-didaktisk forskning

    Författare :Sofie Wulff; Emma Uthas; [2018]
    Nyckelord :Förskoleklass; gränsland; obligatorisk förskoleklass; övergångar; lek;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att vinna kunskap om hur lärare inom förskola och förskoleklass uppfattar övergången mellan förskola och förskoleklass. Fokuset har varit på möjligheter och hinder lärarna upplever vid övergången mellan förskola och förskoleklass, lärarnas uppfattningar kring leken för barn och elever samt vilka eventuella konsekvenser lärarna anser det kan bli när förskoleklassen blir obligatorisk. LÄS MER