Sökning: "Environmental Attitudes"

Visar resultat 1 - 5 av 649 uppsatser innehållade orden Environmental Attitudes.

  1. 1. Konsumentbeteenden och hållbarhet. En kvalitativ studie av hur konsumentbeteenden påverkar hållbarhetsaspekterna av online försäljning av kosmetiska produkter, inklusive returer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Smilla Seeger; Alice Svensson; [2024-02-12]
    Nyckelord :Consumer behaviour; digitalisation; cosmetics; returns; buyer-decision-progress; cognitive dissonance; secondary market;

    Sammanfattning : The ever-growing e-commerce brings many opportunities for society's consumers and businesses. Digitization has strongly contributed to these opportunities and has, among other things, facilitated the search for information and increased the range for the customer. LÄS MER

  2. 2. Skeptical but Supportive? An Experimental Study on ESG and Investment Decisions of Business School Students in Sweden and China

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Gong Xiao; [2024]
    Nyckelord :Behavioral Finance; ESG; Investment Decisions; Business School;

    Sammanfattning : As more and more investors utilize Environmental, Social, and Governance (ESG) to support their investment decisions, there is a growing body of research on ESG investing. However, most of the current research has focused primarily on sustainable finance, i.e., the Environment component of ESG, while neglecting the other two components. LÄS MER

  3. 3. Klimatoro och ekosociala interventioner : En kvantitativ studie av studenters attityder och miljövänliga beteenden

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för beteende-, social- och rättsvetenskap

    Författare :Javier Flores; Alex Granlöf; [2024]
    Nyckelord :Eco-anxiety; Green social work; Ecosocial interventions; Cognitive dissonance; Pro-environmental behaviors; attitudes; Environmental Locus of Control; Klimatoro; Grönt socialt arbete; Ekosociala interventioner; Kognitiv dissonans; Miljövänliga beteenden; attityder; Environmental Locus of Control;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att med hjälp av en internationellt tillämpad enkät och med utgångspunkt i studenters attityder till klimatförändringar (vid Örebro universitet) undersöka deras klimatoro, inställning till regeringens klimatåtgärder, miljömedvetna handlingar, samt inställning till ekosociala interventioner. Det empiriska material som studien bygger på samlades in genom en webbenkät som undersökte respondenternas tankar och känslor i relation till klimatförändringarna, samt deras inställning till vissa miljömedvetna handlingar och ekosociala interventioner. LÄS MER

  4. 4. The Impact of Trust, Loyalty and Price Value on Purchase Intentions for Consumer Durables in Sri Lanka and Pakistan

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Fahad Ayub; Buddika Mantilake; [2024]
    Nyckelord :Purchase Intentions; Consumer Durables; Trust; Loyalty; Price Value; Sri Lanka; Pakistan;

    Sammanfattning : This thesis investigates the nuanced factors influencing purchase intention and loyalty within the consumer durables markets of Sri Lanka and Pakistan. The study focus its attention on the trust and price value as main ingredients for purchase intention and loyalty while focusing on other environmental factors affecting consumer decision making efforts. LÄS MER

  5. 5. Naturens Klassrum : En kunskapsöversikt av utomhuspedagogikens betydelse för elevers lärande, attityder och miljövetenskaplig minnesförlust.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)

    Författare :Victor Tegstam; Theodor Palm; [2024]
    Nyckelord :Didaktik; Naturvetenskap;

    Sammanfattning : Abstract  We've investigated the effects of outdoor education, specifically how it impacts students' learning and attitudes, along with didactic choices worth considering from the teachers' perspective.  There are two main reasons behind our choice of research topics. LÄS MER