Sökning: "Erik Bäckström"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Erik Bäckström.
1. Wayfinder - Development of a path indication prototype module using LEDS and graphs
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : .... LÄS MER
2. Model of dynamic behavior for frame mounted truck components
Master-uppsats, KTH/Hållfasthetslära (Inst.)Sammanfattning : In the truck industry, it is crustal to test components against fatigue to make sure that the trucks stand up to the high demands on durability. Today’s testing methods have some disadvantages; it is quite a time-consuming process, but more important, similar tested components cannot easily be compared due to the load spread the components are subjected to. LÄS MER
3. Linjär modellering av gummibussning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)Sammanfattning : Syftet med den här rapporten är att utifrån mätningar på gummibussningar med två olika hårdheter ta fram en metod för att med ett enda linjärt FEM-element återge styvheterna i tre translations- och tre rotationsriktningar. Modellen ska vara enkel och användbar för att kunna användas i till exempel flerkroppssimulering där man tittar på beteendet hos ett helt system. LÄS MER
4. När gruppen ökar värdet av FAMM : Så kan gruppdynamik öka prestationsförmågan i en organisation
M1-uppsats, Örebro universitet/Restaurang- och hotellhögskolanSammanfattning : En väl fungerande grupp kan vara oerhört attraktivt att se på men det verkligt intressanta är att förstå hur gruppen tar sig till det stadiet där de fungerar tillsammans som en enhet och presterar bra. För att tillämpa metoder att nå dit finns tillvägagångssätt som Strategic Human Resource Management (SHRM) och en allmän strävan efter att erhålla en perfekt gruppdynamik. LÄS MER
5. Varumärket inifrån : En fallstudie på Sto Scandinavia
Kandidat-uppsats, Företagsekonomi; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Problemformulering: Företag som agerar på mogna marknader använder ofta sitt företagsvarumärke för att differentiera sig. Ett varumärke byggs inte enbart upp genom kommunikation till kunden i form av annonser, skyltning och kampanjer. LÄS MER